تعداد پایگاه خبری دارای مجوز به ۵۵ افزایش یافته است
تعداد پایگاه خبری دارای مجوز به ۵۵ افزایش یافته است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه تعداد نشریات ۳۵ درصد و چاپ کتاب ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: ۸۲۳ برنامه اصلی فرهنگی و هنری توسط ۱۵ عضو این کمیته در ایام الله دهه فجر در استان اجرا می شود.

وی افزود: از این تعداد ۱۸۳ برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آنها برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی توسط معاونت هنری وزارت است.

صفی‌پور اضافه کرد: جشنواره شعر شکوه فجر در ۲۰ بهمن، جشنواره آواها و نواهای دینی، نقد و بررسی فیلم کوتاه انقلاب، نمایشگاه ملی مد و لباس، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، یادواره شهدا، جشنواره خوشنویسی در خصوص شعارهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه‌های عکس، کاریکاتور و مقاله نویسی، نمایشگاه حجاب و عفاف و جشن انقلاب از جمله دیگر برنامه های اعلام شده است.

وی گفت: در خصوص برگزاری بخشی از جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی فجر همانند تئاتر فجر که در تبریز برگزار شد، اعلام آمادگی کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد و در این خصوص استان آمادگی کامل دارد.

صفی‌پور با اشاره به نامگذاری روز ۱۸ بهمن به نام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی ،افزود : در این روز ویژه برنامه های خاصی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تشکیل انجمن خوشنویسی بستان آباد و انجمن فیلم اهر خبر داد و گفت: فعالیت این انجمن ها به زودی آغاز می‌شود.

صفی‌پور با اشاره به حرکت هدفمند برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطر نشان کرد: جهت‌گیری برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل بیشتر بر اساس سند تدبیر و توسعه استان انجام می‌شود و هسته کلیدی که برای فرهنگ و هنر استان تعریف شده، ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی است.

وی تاکید کرد: هویت ملی و اسلامی مجموعه ای از باورها ،آداب و رسوم و هویت ایران اسلامی را شکل داده است و این هویت و ریشه باید مراقبت و آبیاری شود که تحقق این امر فعالیت های بیشتری را می‌طلبد.

وی یادآور شد: تاسیس بنیاد فرهنگ ،هنر و ادب آذربایجان نیز در همین راستا می باشد که در خارج از مجموعه دولتی اما تحت حمایت دولت فعالیت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه ریزی برای تاسیس ۱۱ سینما در شهرستان‌های استان گفت: ۶ سینما در شهرستان‌های شبستر، مراغه، بناب، مرند و اهر با اعتبارات ملی به بهره برداری رسیده است.

صفی‌پور اظهار کرد : برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در چهار حوزه دفاع مقدس، قرآن، کتاب و رسانه های دیجیتال از برنامه‌های موثر اجرا شده اداره کل در سال‌جاری است که جشنواره فرهنگی و هنری احیا دریاچه ارومیه از برنامه جنبی تاثیرگذار این نمایشگاه بود .

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعداد نشریات ۳۵ درصد و چاپ کتاب ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم، افزود: در حوزه رسانه و مطبوعات نیز تعداد پایگاه خبری دارای مجوز در استان به ۵۵ پایگاه افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اداره کل حوزه شهرستان‌ها نیز بر چهار رویکرد ایجاد حداقل دو آموزشگاه هنری ،حداقل تاسیس یک نشریه و پایگاه خبری،توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان ها با دربرگیری ۶۵ مهد قرآن و عترت در سطح استان متمرکز است .

صفی‌پور گفت: یک روستا در آذربایجان شرقی دارای آموزشگاه هنری است و روستایی دیگر مدیریت یک پایگاه خبری را در استان انجام ‌می‌دهد.