بستری ۲۳۰ فرد مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه
بستری ۲۳۰ فرد مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم‌اکنون ۲۳۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و ۱۲۰ نفر تحت نفس مصنوعی هستند.

به گزارش عصرتبریز، محمد حسین صومی عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: متاسفانه ما در استان‌مان همچنان شاهد افزایش بیماران بستری هستیم. هم‌اکنون ۲۳۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و ۱۲۰ نفر تحت نفس مصنوعی هستند.

وی افزود: در بازدیدی که امروز از شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان داشتیم بخش‌های اهر و هریی مملو از بیماران مبتلا به کرونا بود؛ در حال حاضر هیچ نقطه سفید و یا زردی در استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آخرین گزارش از کشورمان ۱۲ شهری که بیش از ۸۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دادند که از دیدگاه ما تمامی شهرستان‌های استان قرمز هستند.

صومی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اهر، هریس، سراب، ملکان، مراغه، عجبشیر، هشترود، جلفا و میانه در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که فقط زدن‌ ماسک کافی نبوده و حتما باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، بیان کرد: از شرکت در تجمع‌ها خودداری کرده و تا لازم نباشد از خانه بیرون نروید.

صومی در خاتمه گفت: اگر رعایت نکنیم، شیوع بیماری کرونا با دیگر بیماری‌های ویروسی فصل توام خواهد بود، البته تا این لحظه هیچ بیمار بستری ناشی از آنفلوانزا نداشتیم.