به گزارش عصرتبریز، محمد عزتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی پروژههای ملی منتهی به تبریز از جمله اتوبان زنجان – تبریز، اهر – تبریز، سهند و شهید باکری فعلاً بلاتکلیف است و متاسفانه با توجه به افتتاح قبل از تکمیل آنها، تملک بخشهایی از مبادی ورودی و منتهی به تبریز سخت شده است.
او بیان کرد: غیر از هزینههای اضافی برای شهرداری، بار ترافیکی و سرازیری خودروهای ورودی به داخل شهر و فشار به تقاطعهای پیرامون نیز از دیگر مشکلاتی است که چنین پروژههایی در ترافیک شهر ایجاد میکند.
عزتی با اشاره به اینکه پروژههای ملی اطراف کلانشهرها از جمله آزادراهها توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا میشود، اضافه کرد: احداث اتوبان و آزادراه جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما در بسیاری از پروژهها از جمله آزادراههای منتهی به کلانشهر تبریز، شاهد این هستیم که مبادی منتهی به شهر مدنظر وزارت قرار نمیگیرد.
او افزود: متاسفانه این پروژهها قبل از تکمیل مبادی ورودی شهرها مورد افتتاح و بهرهبرداری قرار میگیرد که نتیجه آن تحمیل هزینه به شهرداریها است. هزینه ایجاد لوپ یا طرح شبدری برای مسیردهی انتهای آزادراهها، در بسیاری اوقات با هزینه احداث یک اتوبان برابر است.
او در عین حال گفت: با تکمیل رینک دوم اتوبان کسایی که در طرح جامع دوم نیز تصویب شده است، این اتوبان تبدیل به کمربندی میانی میشود و بار ترافیکی اتوبان فعلی به اتوبان جدید انتقال مییابد.