آکادمی‌های ورزشی تبریز را افزایش می‌دهیم
آکادمی‌های ورزشی تبریز را افزایش می‌دهیم
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در تلاش هستیم تعداد آکادمی‌های ورزشی را افزایش دهیم.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی با بیان اینکه امکان فعالیت در حوزه قهرمانی ورزش برای شهرداری وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده برای ورزش شهرداری تبریز، امکان فعالیت در حوزه قهرمانی نداریم، اما توسعه ورزش همگانی یکی از مهم‌ترین اهداف ما در ورزش است که با بهره گیری از پیشکسوتان و کارشناسان رشته‌های مختلف ورزشی، به دنبال همگانی کردن این رشته‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در این رابطه، مسابقات و رقابت‌های مختلفی پیش بینی شده که شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آنها را از ما سلب کرده است، با این حال تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های جدیدی طرح ریزی شود که بتوان با استفاده از پتانسیل فضای مجازی، آنها را اجرا کرده و فقر پیش آمده در فعالیت‌های ورزشی به خاطر شیوع کرونا را جبران کرد.

معاون شهردار تبریز در خصوص تعطیلی اماکن ورزشی شهرداری، بیان کرد: استخرها طبق ابلاغ و پروتکل‌ها تعطیل است، اما سایر اماکن ورزشی شهرداری تبریز طبق اعلام ستاد مقابل با کرونا و رعایت پروتکل‌ها فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه آذربایجان و تبریز دارای پتانسیل‌های بسیار خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزش است، گفت: در تلاش هستیم تعداد آکادمی‌های ورزشی را افزایش دهیم تا بستر لازم برای شناسایی و رشد این استعدادها فراهم شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تبریز برای تیم‌داری در رده‌های سنی پایه، گفت: آذربایجان و تبریز دارای پتانسیل‌های بسیار خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزش است، در همین راستا آکادمی‌های ورزشی شهرداری در برخی از رشته‌ها فعالیت داشته، اما همچنان در تلاش هستیم تا تعداد آکادمی‌های ورزشی را افزایش دهیم تا بستر لازم برای شناسایی و رشد این استعدادها فراهم شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: از سوی دیگر، همه ساله کلاس‌های مدارس ورزشی نیز در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود که رضایت کودکان و نوجوانان تبریزی و خانواده این عزیزان را در پی داشته است.

حمیدی در مورد برنامه‌های شهرداری تبریز در حوزه ورزش همگانی، بیان کرد: در این حوزه با توجه به ممنوعیت فعالیت‌های تجمعی به دلیل کرونا، عملا امکان برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های حضوری وجود ندارد، اما پویش “همه برای تندرستی” یکی از برنامه‌های ورزشی است. همچنین چالش‌های مختلفی نیز اجرا می‌شود.