کاهش محدودیت‌ها در تبریز از هفته آینده
کاهش محدودیت‌ها در تبریز از هفته آینده
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق تصمیم ستاد کرونای شهرستان تبریز، گروه‌های شغلی سطح دو به شکل محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند، فعالیت کنند.

به گزارش عصر تبریز، محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: سیاست‌های کلی در ارتباط با مواجهه با شرایط کرونایی توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ و برخی تصمیمات هم در ستادهای استانی و شهرستانی به تبع شرایط و تغییر وضعیت‌ها گرفته می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: این تصمیم ستاد کرونا شهرستان تبریز، تعارضی با مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد؛ چرا که وضعیت بیماری در استان هرچند نگران‌کننده اما کنترل شده است و احتمالا در طول هفته آینده یک سری از محدودیت‌ها کاهش یابد.

وی در مورد احتمال سوأ استفاده از واکسن کرونا هم اطمینان داد: تاکنون سوءاستفاده‌‎ها فاجعه باری که‌ در برخی از شهرهای کشور از واکسن‌ها صورت گرفته در استان آذربایجان‌شرقی اتفاق نیفتاده است

پورمحمدی با اشاره به ایام لیالی قدر، مناسبت‌های مذهبی و احتمال وقوع اجتماعات بر لزوم حفظ فاصله اجتماعی و رعایت کامل موازین بهداشتی تاکید کرد.

این مسوول تصریح کرد: اگر واقعا مطمئن باشیم که مثلا بیماری با یک ماه تعطیلی کامل از بین می‌رود، همه جا را تعطیل می‌کنیم و تبعات آن را هم به جان می‌خریم؛ اما شرایط به‌گونه‌ایست که حتی نمی‌دانیم موج چهارم را که پشت سر گذاشتیم موج پنجم در پیش نخواهد بود، بنابراین باید مسئله را با انعطاف‌پذیری پیش بریم.