به گزارش عصرتبریز، باشگاه ماشین سازی تبریز پس از کش و قوس های بسیاری که طی دو سال اخیر شاهد بودیم سرانجام از مالکیت محمدرضا زنوزی خارج شد و ماه گذشته در چنین روزی، رسانه رسمی این باشگاه از واگذاری قطعی آن خبر داد.
پس از اینکه محمدرضا زنوزی که دوران خوبی را در باشگاه گسترش فولاد داشت به عنوان مالک باشگاه تراکتور انتخاب شد، مالکیت همزمان دو باشگاه لیگ برتری شهر تبریز توسط او بارها مورد اعتراض برخی از باشگاه ها قرار گرفت. تغییر نام گسترش فولاد به ماشین سازی که امتیاز لیگ یکی اش به نود ارومیه واگذار شده بود بار دیگر ماشین سازی را به لیگ برتر بازگرداند. این باشگاه در طول دو سال اخیر با اتفاقات بسیاری دست و پنجه نرم کرد و در طی ماه های اخیر نیز دو بار تا آستانه تعطیلی پیش رفت. در همین شرایط بود که زنوزی نسبت به فروش ماشین سازی اعلام آمادگی کرد و در نهایت شاهد انتقال مالکیت این باشگاه به یونس قربانی بودیم.
مالک جدید باشگاه ماشین سازی که به طور همزمان خود را مدیرعامل این باشگاه هم معرفی کرده بود در اولین روزهای تحویل ماشین سازی از تغییر شرایط و بهتر کردن اوضاع تیم خبر داد. او نوید پایان دادن به شرایط بحرانی ماشین سازی را داده و در نشست خبری خود گفته بود: “احساس کردم که باشگاه ماشینسازی با وضعیت فعلی تحقیر میشود. من با تعدادی از پیشکسوتان مشورت کردم که مخالف ورودم به این عرصه بودند ولی به خاطر ماشینسازی و تخصصی که در فوتبال دارم، دانشگاه را رها کرده و به تبریز آمدم.”
با گذشت یک ماه اما هیچ تغییر مثبتی در باشگاه ماشین سازی شاهد نیستیم. سکوت مطلقی که بر این باشگاهِ قدیمی شمالغرب طی هفته های اخیر حاکم شده نگرانی بزرگی برای هواداران این تیم ایجاد کرده است؛ هوادارانی که تیم شان روی کاغذ هنوز شانس بقا دارد اما تغییر نکردن شرایطی که نوید آن داده شده بود، آنها را بیش از پیش به آینده ماشین سازی نگران کرده و این تفکر را در آنها به وجود آورده که تیم در حال پذیرش حقیقت تلخِ سقوط است.
بر خلاف اعلام قبلی، بازیکنان تیم درصد کمی از مطالباتشان پرداخت شده و دیگر کارکنان باشگاه ماشین سازی هنوز هیچ دریافتی از مالک جدید باشگاه نداشته اند و بسیاری از کارمندان باشگاه هنوز در بلاتکلیفی حاصل از انتقال قرار دارند. طی یک هفته اخیر در رسانه رسمی باشگاه ماشین سازی هم هیچ محتوایی کار نشده و اصلا مشخص نیست که آیا سبزپوشان فوتبال آذربایجان تمرینات خود را به مانند دیگر تیم های لیگ برتری به صورت منظم برگزار می کنند یا خیر؟ آنها برخلاف اکثر تیم های رقیب برنامه خاصی هم برای تعطیلات اخیر لیگ نداشتند؛ در حالی که استفاده بهینه از این فرصت می توانست بازیکنان را از نظر روحی و روانی و حتی فنی دگرگون کرده و آنها را با شرایط بهتر نسبت به قبل به لیگ بازگرداند.
یکی دیگر از اتفاقات قابل تامل در مورد باشگاه ماشین سازی، اداره آن از راه دور است. در حالی که طی سال های اخیر مهمترین انتقاد از مالیکت قبلی این باشگاه، عدم تمرکز کافی روی مسائل ماشین سازی و زیر سایه قرار گرفتن این باشگاه در برابر نام بزرگ تراکتور بود، طی هفته های اخیر شاهد غیبت مالک باشگاه ماشین سازی در تبریز بودیم؛ قربانی که در تهران سکونت دارد با توجه به اینکه همزمان مدیرعامل باشگاه ماشین سازی هم هست، مشخص نیست چگونه از راه دور امورات باشگاهی را که به تازگی مالکیت آن تغییر کرده و نیازمند طی کردن سریع پروسه های اداری انتقال و تعیین تکلیف کارمندان این باشگاه و پرداخت معوقات بازیکنان و کادر فنی است را رتق و فتق می کند.
ماشین سازی روز جمعه در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان نساجی مازندران خواهد بود؛ دیداری که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نتیجه آن می تواند بسیاری از معادلات بقا را حل کند. این تیم در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف نساجی خواهد رفت؛ ورزشگاهی که با موافقت مالک قبلی باشگاه، تا پایان بازی های این فصل میزبان بازی های ماشین سازی خواهد بود که اگر این اتفاق هم رخ نمی داد مشخص نبود ماشین سازان بازی های خود را در کجا برگزار خواهند کرد چرا که در اولین بازی ماشین با مالیکت جدید شاهد رخ دادن اتفاقات عجیبی بودیم که نشان از نا آمادگی تیمِ مدیریتی جدید برای مهیا کردن شرایط برگزاری یک دیدار لیگ برتری بود؛ از برگزار نشدن نشست خبری پیش از بازی تا استفاده دروازه بان این تیم از لباس تمرین (با مارک پوما) در بازی با تراکتور و… اتفاقات عجیبی بود که هیچ توجیهی هم برای آنها وجود نداشت.
ن
تاریخ : ۳ - تیر - ۱۴۰۰ماشین و غیر ماشین رو بیخیال
باید بفکر پرسپولیس بود