اخباری متزلزل بود و سامان صفر!
اخباری متزلزل بود و سامان صفر!
سرمربی تیم تراکتور معتقد است که دو بازیکن باتجربه تیمش امروز اصلا خوب نبودند.

به گزارش عصرتبریز، فیروز کریمی، سرمربی تیم تراکتور بعد از شکست خانگی امروز مقابل پیکان در نشست خبری پس از بازی گفت: پیش بینی یک بازی نزدیک را می‌کردیم. پیکان خیلی تیم دونده‌ای است. در نیمه اول با دوندگی بی‌امان بچه‌های ما را هم وادار به دویدن کردند. تا زمانی که پا به پای آنها دویدیم کاملا سوار بر بازی بودیم. می‌توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم. محمدرضا خیلی متزلزل بود و اصلا تمرکز نداشت و اعتماد به نفس تیم ما هم گرفته شد. دفاع وسط ما به جای زدن ضربه سر به سینه محمدرضا رفت که یک بار نزدیک بود گل بخوریم.

وی افزود: در کل بچه‌های ما خوب نبودند. تیم ما به خط هافبک بند است و آنجا هم به سامان متکی هستند، در روزی که سامان از پنج، صفر بود، کار تیم به مشکل خورد. سامان علاوه بر اینکه خودش نتوانست کار خودش را انجام دهد، عاملی بود برای تضعیف تیم با اینکه همیشه برای ما خوب بازی کرده است. ما تیم را همیشه بر پای توانایی سامان و اقتدار اخباری می‌بندیم و امروز که این دو بد بودند از دیگران انتظاری نداشتیم.

سرمربی تراکتور در خصوص عملکرد ضعیف بازیکنانش در بازی امروز گفت: از ۵ نمره بازیکنان ما شش دهم بود! خودشان می‌دانند که ما دقیق بررسی می‌کنیم. یعنی معدل تیم از نیم یک ذره بالاتر بود. گلر آنها امروز نمره‌اش ۲٫۵ بود. چند سیو خوب داشت. از دقیقه یک محمدرضا تمرکز نداشت. سامان از دادن یک پاس ساده هم عاجز بود. تکیه‌گاه ما تکیه‌گاه مناسبی نبود. بد بازی کردیم و هر تیمی که مثل امروز ما بازی کند همین مجازات در انتظارش است.

کریمی معتقد است که همه تیم‌های مقابل تراکتور با انگیزه مضاعفی به میدان می‌آیند: تراکتور تیم بزرگی است و آنها انگیزه داشتند و این مشکل بزرگی ماست. تراکتور سال‌هاست که جزو تیم‌های صعود کننده به آسیاست. ما می‌دانستیم که حریف انگیزه خواهد داشت. در آینده هم این انگیزه وجود خواهد داشت. استقلال بازی که مقابل ذوب‌آهن انجام داد مثل بازی با ما نبود و آنها مقابل ما حتی یک دقیقه از وظایف خود کوتاهی نکردند. بازیکنان استقلال در همین بازی با نساجی هم انگیزه‌ای که جلوی ما داشتند را نخواهند داشت. موجودی ما در خط حمله تقریبا پنجاه درصد بود. یک لحظه از بازی بود که چند توپ به گل نرفت. این توپ‌ها هر کدام گیر عباس‌زاده بیاید، گل می‌شود. او در محوطه جریمه یک تمام‌کننده تمام‌عیار است که امروز او را نداشتیم. ما سه هافبک وسط داریم که رابط دفاعی ما در این بخش امروز نبود. شاهین با دوندگی و توان برداشتن یار مقابل این کار را می‌کند ولی بهزاد سخت این کار را می‌کند. بهزاد علاوه بر اینکه وظایف خود را نتوانست بکند، در جای جدید نتوانست کاری بکند. تصور ما این بود که شاهین برسد و خیلی هم امیدوارمان کردند ولی در لحظه آخر نرسید.

او در پاسخ به این سوال که چرا از تعویض اخباری منصرف شد گفت: یاران وسط‌مان مجال تعویض اخباری را گرفتند. اخباری امروز روز بدش بود و شکی نیست. برای اینکه جبران گل‌های خورده را بکنیم طبیعی بود که در حمله تعویض بکنیم. البته در بازی‌های بعد هم از اخباری استفاده می‌کنیم. این یادمان نرود که باخت به گردن من است اما گل‌های غیرباوری خوردیم. اخباری در گل دوم اگر بیرون نمی‌آمد می‌توانست با چشم بسته توپ را بگیرد. آمدیم او را عوض کنیم که دیدیم که برای گلزنی نیاز به بازیکنان سانتر در گلزنی داریم. هم علی خوب سانتر می‌کند و هادی خوب است.

یکسری تغیراتی دادیم چون فهمیدند که سرزن ما فقط پیمان است. اوت‌اندازشان را هم برخلاف همیشه بیرون آوردند و دو دفاع بلند آوردند. ناچار آرش را جلو فرستادیم که آنها با توجه به فیزیک او، فقط روی پیمان متمرکز نباشند. ما باید دور می‌زدیم ولی نشد و برنامه‌مان درست نبود. هر چه توپ به سامان رسید لو رفت. ما اگر به سمت سانتر نمی‌رویم به خاطر بودن بازیکن خوبی مثل سامان است. امروز کلا بچه‌ها روز خوبی نداشتند و باید بنشینیم برای روزهایی که خوب نیستند برنامه بریزیم چون روزهای گل و بلبل که چیزی ندارد. پیکان خوب استراحت کرد. ما یک بازی اضافه انجام دادیم و دو بازیکن‌مان را هم از دست دادیم. به هر حال برد مبارک‌شان باشد.

سرمربی تراکتور در واکنش به این که تیمش بازی خوبی طی دو دیدار اخیر نداشته تاکید کرد: تا دقیقه‌ای که هادی را بیاوریم کاملا به بازی مسلط بودیم. بعد از دقیقه ۲۵ که به بکش بکش روی آوردند احساس امنیت کردیم چون دروازه‌بان خوبی داشتیم که در خروج قوی بود. اما هر چه اخباری امروز خروج کرد، بد بود. بازی ما با استقلال بازی خوبی بود. چطور انتظار دارند در تهران به استقلال ۱۰ تا بزنیم. کسانی که می‌گویند بد بودیم شاید بازی را ندیدند. در نیم ساعت آخر پیکان عقب کشید و ابزارش را هم داشت. دفاع‌های سخت‌گیر و بازیکنان سرعتی برای ضد حمله داشتند. یک مقدار دفاع وسط‌هایی که آوردند یک مقدار در زمین خوب نبودند ولی در هوا، سرزن‌های خوبی بودند. خیلی بکش بکش راه انداختیم و سعی کردیم بازی را بگردانیم تا درها را باز کنیم.