رعایت کامل ضوابط در ساخت‌وسازهای شهرک خاوران
رعایت کامل ضوابط در ساخت‌وسازهای شهرک خاوران
سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز گفت: توسعه پایدار و مدیریت بهینه شهر بدون توجه به پیرامون و نظارت بر اراضی حریم شهر تحقق نمی‌یابد.

به گزارش عصرتبریز، محمد حسین‌زاده با اشاره به اهمیت رعایت قوانین و مقررات در امر ساخت و سازها اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک خاوران دارای ویژگی‌ها و تعاریف متفاوتی نسبت به سایر شهرک‌ها بوده و تراکم فروشی در پروانه‌های صادره صورت نگرفته، الگوی ساخت بر اساس این سیاست‌ها تغییر یافته و احداث واحدهای مسکونی با ابعاد بزرگتر در این منطقه مورد استقبال صاحبان قطعات مسکونی و سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ساختمان قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۹ تبریز خاطرنشان کرد: توسعه پایدار و مدیریت بهینه شهر بدون توجه به پیرامون شهر و نظارت بر اراضی حریم آن تحقق نمی‌یابد و در این راستا صیانت از حریم، ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز، بی‌رویه و غیر قانونی در دستور کار این شهرداری می‌باشد.

وی افزود: اراضی خارج از محدوده‌های روستایی جزو حریم شهرداری منطقه ۹ بوده و هرگونه احداث بنا و ساخت و ساز خارج از محدوده این روستاها و این اراضی غیر قانونی بوده که مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مورد تأکید مجریان امر است.

حسین‌زاده تصریح کرد: فعال‌سازی گشت‌های نظارتی و رصد و پایش منظم اراضی، مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز صیانت از حقوق بیت‌المال و دست‌درازی به منابع ملی و طبیعی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهد شد اقدامات قابل‌توجهی در این راستا صورت گیرد و همچنان نیز به صورت جدی با تجهیز ماشین‌آلات و اکیپ‌های خدمات شهری به تجهیزات بروز و با حضور مستمر و موثر پیگیر این امر مهم باشیم.