مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در تبریز
مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در تبریز
بعد از ۲ سال وقفه در تحصیلات حضوری، دانش آموزان دوباره به مدارس بازگشته اند، اما کمبود سرویس مدارس مشکلات متعددی برای والدین و دانش آموزان به وجود آورده است.

به گزارش عصرتبریز، حضوری شدن کلاس‌ها در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، نقش مهمّی دارد؛ به شرطی که وسایل ایاب و ذهاب هم فراهم باشد و رفت و آمد دانش آموزان تسهیل شود.

نبود سرویس های مدارس مشکلات متعددی برای دانش آموزان و اولیای آنها و فضای عمومی شهرها به وجود آورده است و لازم است مسئولان مربوط سریع فکری برای رفع این مشکل کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این خصوص گفته: با آغاز به کار مدارس به شکل کاملا حضوری از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ که براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفت سیل دانش آموزان روانه مدارس شدند و سرویس مدرسه نیاز جدی و اساسی خانواده ها شد.

اصغر شفائیه تاکید کرده که بیشتر مینی بوس ها و خودروهای سواری که در سالیان متمادی با مدارس همکاری می کردند به دلیل اینکه آموزش حضوری متاثر از ویروس کرونا تعطیل بود، با سایر شرکت ها و کارخانه ها و سازمان ها قرار داد منعقد کرده اند و در این برهه زمانی امکان ارائه سرویس در مدارس برای آنها میسر نبود و شرکت های حمل و نقل نتوانستند تعداد ماشین مورد نیاز مدارس را تامین کنند.

او افزوده که به ناچار در این برهه از زمان این مسولیت به عهده خود اولیا افتاد که باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله ترافیک سنگین در معابر شهری شد.