هیچ‌گاه در انتصاب افراد، توصیه‌پذیر نبوده‌ایم/ ممکن است پیشنهادها و مشورت‌هایی را برای بررسی اهلیت افراد دریافت کنیم
هیچ‌گاه در انتصاب افراد، توصیه‌پذیر نبوده‌ایم/ ممکن است پیشنهادها و مشورت‌هایی را برای بررسی اهلیت افراد دریافت کنیم

بازرسی و حراست شهرداری، در یک سال و نیم گذشته، تلاش‌های قابل‌توجهی برای سالم‌سازی فضای خدمتگزاری انجام داده‌ که قابل‌تقدیر است.

عصرتبریز: شهردار تبریز سال ۹۵ را از مهم‌ترین دوره‌ توسعه عمرانی شهر تبریز خواند و گفت: برنامه‌های عمرانی‌ که امسال شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر تدارک دیده است، در خدمت توسعه متوازن و تکمیل اقدامات دو سال گذشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در شورای معاونان شهرداری تبریز اظهار داشت: برنامه‌ تحول‌آفرینی که شهرداری تبریز در دو سال گذشته در حوزه عمران طی کرده، مسیر دامنه‌داری است که حل اساسی معضل ترافیک را مد نظر قرار داده است.

شهردار تبریز سال ۹۵ را از مهم‌ترین دوره‌ توسعه عمرانی شهر تبریز خواند و افزود: برنامه‌های عمرانی‌ که امسال شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر تدارک دیده است، در خدمت توسعه متوازن و تکمیل اقدامات دو سال گذشته است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه عظیم میدان آذربایجان گفت: با در نظر داشتن نقشی که این پروژه ارزشمند در تقویت غرب تبریز و تسهیل ترافیکی محور شمال به جنوب دارد و همچنین با توجه به تنوع برنامه‌های شهرداری در این پروژه، ضروری است تا تسریع در اجرا و دقت در محتوای اجرای پروژه مورد توجه باشد.

نجفی ادامه داد: ارتباط این پروژه با دو تقاطع غیرهمسطح شهیدان صبوری در اره‌گر -که سال گذشته  به بهره‌برداری رسید-  و تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله نمر در آخونی که هم‌اکنون در مراحل پایانی است، ضامن تسهیل در ترافیک غرب تبریز خواهد بود.

وی با اشاره به مراحل تکمیلی دو تقاطع تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله نمر در آخونی و شهیدان ابراهیمی در گلپارک، یادآور شد: به زودی، بهره‌برداری از این دو پروژه، به صورت توام، دو گره ترافیکی را در شرق و غرب تبریز مرتفع خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه همت عمرانی شهرداری تبریز، محدود به حوزه ترافیک نیست، به نقش محوری شهرداری تبریز، در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این اهتمام ویژه امسال، با تکمیل سال‌های چندمنظوره ورزشی، توسعه پارک‌های محلی، بهسازی مقبره‌الشعرا و اسکان حاشیه‌نشینی، یک دوره طلایی را در توسعه متوازن شهر، رقم خواهد زد.

وی متذکر شد: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور که عموم شهرداری‌ها، بهره خاصی از کمک‌های دولتی ندارند، اقدامات متنوع و ماندگار شهرداری تبریز، مرهون حمایت و نظارت شورای محترم و هماهنگی‌ و همراهی مدیریت استان است.

نجفی با اشاره به موضوع گردشگری تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: برنامه‌های این چشم‌انداز ارزشمند تنها محدود به جاذبه‌های گردشگری نبوده و عموم محورهای توسعه شهر را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، زیرساخت‌های عمرانی شهر تبریز با اجرای تقاطع‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن تقویت شده و گره‌های ترافیکی شهر را یکی پس از دیگری گشوده است.

نجفی با بیان این‌که این رویکرد، بدون تاثیرپذیری از اتفاقات و حواشی، امسال نیز باید تداوم داشته باشد؛ اظهار داشت: در این زمینه، معیارهای مهم اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف مدیریت هزینه، بهینه‌سازی منابع و مدیریت زمان،  باید لحاظ شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت فصل کاری در اقلیم سرد تبریز، پیشتازی در زمان‌بندی ۶ ماهه اول، می تواند تاخیرهای احتمالی فصل سرما را جبران کند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اصلاح ساختاری شهرداری‌های کشور، این امر را در چابک‌سازی سیستم خدمتگزاری، موثر عنوان کرد و افزود: در این راستا، تلاش مدیران، باید در کنار برنامه‌های توسعه شهر، تربیت نیروی انسانی کارآمد و دلسوز را مد نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: اعتماد به ظرفیت‌های جوان کارشناسی شهرداری تبریز، علاوه بر ایجاد انگیزه در مجموعه، توان اجرایی را از پشتوانه‌های تخصصی برخوردار خواهد ساخت.

شهردار تبریز، به موضوعات اخیر حول شورا و شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز دوره مسئولیت، هیچ‌کس را از روی سفارش، منصوب نکردیم؛ ممکن است پیشنهادها و مشورت‌هایی را برای بررسی اهلیت افراد دریافت کنیم، اما هیچ‌گاه در انتصاب افراد، توصیه‌پذیر نبوده‌ایم.

نجفی، با تاکید بر این‌که در مورد رفتارها و ارتباطات مدیریتی، بارها به مدیران تذکر داده‌ایم، گفت: بازرسی و حراست شهرداری، در یک سال و نیم گذشته، تلاش‌های قابل‌توجهی برای سالم‌سازی فضای خدمتگزاری انجام داده‌ که قابل‌تقدیر است.

وی تصریح کرد: در  یک سال گذشته، بخش‌های نظارتی شهرداری تبریز، وظایف خود را به صورت ویژه پیگیری کردند که این امر، نقش موثر در پیشگیری از ابعاد تخلف داشت.

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که قریب‌به اتفاق مجموعه شهرداری و اعضای شورا، افراد زحمتکش، کاردان و دلسوزی هستند، اظهار داشت: اتفاقات این چنینی نمی‌تواند ذره‌ای از شان خدمتگزاری مجموعه مدیریت شهری بکاهد.