به گزارش عصرتبریز، ایوب اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با مساعدت شورای اسلامی شهر تبریز و حمایتهای شهردار محترم، با توجه به کمبود اتوبوس در خطوط درونشهری و اولویت خدماتدهی به عموم شهروندان، از اول تیر فعالیت تعداد ۲۲ دستگاه از اتوبوسهای دربستی که خدمات ایاب و ذهاب کارکنان پالایشگاه تبریز را انجام میدادند، متوقف و این اتوبوسها به تدریج وارد چرخه خدمت رسانی به عموم شهروندان میشوند.
وی افزود: با توجه به دلایلی از قبیل عدم خرید و نوسازی تعداد لازم ناوگان در هشت سال گذشته، اکثر قراردادهای بخش خصوصی فعال به اتمام رسیده است و عدم نوسازی، باعث فرسودگی ناوگان و به تبع آن کمبود اتوبوس در مسیرهای خصوصی درونشهری شده است؛ لذا آزادسازی اتوبوسهای دربستی در حال حاضر به عنوان راه حل موقت به نفع عموم شهروندان بوده و فعالیت آنها در خطوط دارای کمبود اتوبوس، اقدام عملی جهت کسب رضایت شهروندان از حمل و نقل عمومی است.
وی ادامه داد: برابر مصوبه شورای محترم اسلامی شهر تبریز، در صورت اتمام دیگر قراردادهای واحد دربستی، اتوبوس دیگری در حدود ۵۰ دستگاه به ظرفیت ناوگان اتوبوسهای مسیرهای بخش خصوصی اضافه میشود و این غیر از خریدهایی است که پیش پرداخت آنها واریز شده و در ماههای آینده وارد تبریز خواهند شد.
پیش از این روح الله رشیدی عضو شورای شهر گفته بود: در وانفسای کمبود اتوبوس در تبریز، سالهاست بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس، به صورت دربستی، به پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، سرویس میدهد. روزی دو بار سرویس برای ایاب و ذهاب کارکنان این دو شرکت و سپس توقف در پارکینگ. یعنی عملاً دست مردم، از این اتوبوسها کوتاه شده. تازه درآمدِ شرکت واحد از بابت این سرویسها، تقریباً یکسومِ هزینۀ تمامشدۀ خدمتش است! یعنی شرکت واحد به پتروشیمی و پالایشگاه، سوبسید میدهد!