بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸ درصد روستایی از گاز طبیعی در آذربایجان شرقی
بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸ درصد روستایی از گاز طبیعی در آذربایجان شرقی
مدیرکل گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸.۲۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که با به ثمر رسیدن پروژه های گازرسانی در هفته دولت بهره مندی روستایی به ۹۹ درصدافزایش خواهد یافت.

به گزارش عصرتبریز، نادر کمالی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت عمل به مسؤولیت اجتماعی ترویج فرهنگ بهینه و ایمن از گاز طبیعی را وظیفه همگانی و بالاخص دست اندرکاران قلم و آگاهی در جامعه دانست و گفت: امسال با یاری اصحاب قلم با تمام توان در کاهش حوادث ناشی از سهل انگاری مردم در بکارگیری گاز طبیعی تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۷۵۶ روستای استان، ۲ هزار و ۳۶۰ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند و ۸۰ روستا هم در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره‌مند می شوند.

وی با اعلام اینکه گازرسانی به ۲۴ روستا هم همزمان با هفته دولت آغاز می شود، گفت: تا سال ۱۴۰۲ به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸.۲۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که با به ثمر رسیدن پروژه های گازرسانی در هفته دولت و سایر پروژه های در دست اجرا، بهره مندی روستایی به ۹۹ درصدافزایش خواهد یافت.

کمالی ادامه داد: در آذربایجان شرقی روستای خالی از سکنه دارای گاز نداریم و هیچ محدودیت گازی برای صنایع استان اعمال نکردیم.

او همچنین گفت: حدود ۲۴۰ میلیارد تومان مطالبه داریم. بیشترین مطالباتمان در بخش دولتی و صنایع است.

مدیرکل گاز استان خاطرنشان ساخت: امسال شاهد افتتاح دو پروژه عملیاتی شامل  خط تغذیه ۱۶ اینچ هشترود به مراغه به طول ۱۷ کیلومتر و جابجایی محل ایستگاه CGS مرند خواهیم بود.

وی افزود: فاز دوم نیروگاه سهند در بناب راه اندازی می شود که عملیات گازرسانی به این نیروگاه در حال انجام است.

کمالی با اعلام اینکه، بیش از یک میلیون و ۷۳۵ هزار مشترک در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار مشترک صنعتی در سطح استان تحت پوشش گاز طبیعی بوده که ۲۱ درصد گاز مصرفی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

  • خبرنگار: سعید خسروشاهی