تجلیل رئیس هیئت کوهنوردی آذربایجان شرقی از صعودکنندگان به علم‌کوه
تجلیل رئیس هیئت کوهنوردی آذربایجان شرقی از صعودکنندگان به علم‌کوه
طی مراسمی با حضور رئیس هیئت کوهنوردی استان از صعودکنندگان مسیرهای فنی به علم‌کوه تجلیل شد.

به گزارش عصرتبریز، در این مراسم که با حضور میر علی آقاسیدی رئیس هیئت، اعضای هیئت مدیره کوهنوردی استان، جمعی از پیشکسوتان و اعضای باشگاه کوهنوردی لوتسه برگزار شد، سیدی کوهنوردی را ورزش استقامت و تمرکز خواند و با اشاره به هویت واقعی کوهنوردی افزود: امروزه متاسفانه در برخی ورزش ها از جمله کوهنوردی موضوع صعودهای تجاری باعث آسیب به هویت و رسالت این رشته ورزشی شده و اشخاصی که صرفا طمع ایستادن بر قلل بلند دنیا را دارند، بدون تلاشی خاص با صرف هزینه های هنگفت و توسط شرکت‌های خدماتی مبادرت به این صعودهای کاذب می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از نفرات فنی این صعود اظهار کرد: اینکه باشگاهی با سرپرستی هوشمند و طراحی مسیر و با تلاش خستگی ناپذیر اعضای خود می‌تواند در یک برنامه از سه مسیر بر فنی ترین قلل ایران صعود کند، سبب خوشحالی و امیدواری جهت اعتلای این ورزش است.

سیدی ضمن اعلام حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت کوهنوردی از چنین صعودهای فنی، ابراز کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و همراهی باشگاه‌ها بتوانیم به سال‌های اوج کوهنوردی استان در گذشته دست یابیم.

سعید بابایی سرپرست باشگاه لوتسه نیز گزارش فنی صعود علم‌کوه را که از گرده آلمان‌ها، هاری‌روست و فرانسوی‌ها در شانزدهم مرداد سال‌جاری اجرا شد، تشریح کرده و این صعود را مدیون پیشکسوتان کوهنوردی استان دانست که توانسته‌اند بدون کوچکترین امکانات و بیشترین مشقات در رفیع‌ترین قلل ایستاده و راه را برای جوانان هموار کنند.

در پایان برنامه، از نفرات صعود کننده که بهرام تندران همکار شهرداری تبریز، فعال رسانه ای و محیط زیست نیز حضور داشت با اهدای لوح یادبود تقدیر بعمل آمد.