تاسیس شهر سهند صرفاً یک پروژه خوابگاهی نیست
تاسیس شهر سهند صرفاً یک پروژه خوابگاهی نیست
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر سهند نباید صرفاً خوابگاه‌سازی برای فقرا و مستضعفین باشد، بهترین زیست ساختار حیات باید در این شهر دیده شود تا با نظام طبقاتی زیستی مواجه نشویم.

به گزارش عصرتبریز، روح الله متفکر آزاد روز پنجشنبه، ۱۶ شهریور ماه، در آیین افتتاح ۱۹ پروژه شرکت عمران سهند اظهار کرد: شهر جدید سهند حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ بنابراین توسعه و پیشرفت آن موضوعی مهم و آینده‌نگرانه است و زمانی که شنیدیم یکی از این ۲۰ پروژه‌ به اتمام نرسیده و آن را اعلام کردند، از این عمل صادقانه آنها خوشحال شدیم و این گفتن‌ها اعتماد ایجاد می‌کند چراکه تجربه‌ افتتاح چندین باره یک پروژه را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی در شهرنشینی دخالت دارند و این عوامل مبتنی بر اصول طبیعی هستند اما زمانی که شهر جدیدی بنا می‌شود، باید تمامی عوامل درست بنا شده و این مولفه‌ها کنار هم باشند.

وی افزود: تاسیس شهرهای جدید صرفاً یک پروژه خوابگاهی نیست، اینجا یک شهر است که روح و کالبد دارد و شرایط جسمی و روحی آن باید کنار هم دیده شوند؛ ورزشگاه‌ها و محیط‌های مذهبی نیز با یکدیگر باشند و ساخت و سازها با روح فرهنگی منطقه تجانس داشته داشته و با معماری سنتی ایرانی اسلامی مبتنی‌بر ساختار زیست بوم کشور ساخته شوند.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: شهر سهند نباید صرفاً خوابگاه‌سازی برای فقرا و مستضعفین باشد، بهترین زیست ساختار حیات باید در این شهر دیده شود تا با نظام طبقاتی زیستی مواجه نشویم.

وی گفت: افرادی که در شهر جدید سهند سکونت دارند، شهروندان ایرانی هستند که باید بهترین زیست را داشته و از زندگی کردن در آن لذت ببرند؛ شرکت عمران‌های شهرهای جدید نیز باید توجه داشته باشند که سود مردم در چیست تا تمام قد خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: در پیشبرد اهداف توسعه‌ی شهر، روستاها و مناطق اطراف تاثیرگذار را فراموش نکنید تا دچار مشکل نشده و زندگی آنها را مختل نشود چراکه به منزله‌ی حق الناس است؛ مناطقی که از فاضلاب شهری سهند متحمل می‌شوند، شرایط خوبی برای آنها ایجاد شود، مراجعین بسیاری از مناطق و روستاهای اطراف داشتیم که با تعارضات ملکی و اراضی و… مواجه شده بودند، بنابراین نباید حیات آنها را از بین ببریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه بیان کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی ضیق هستند و سبب نادیده گرفته شدن اقدامات موثر می‌شود اما در مجلس یازدهم در تلاش هستیم تا اولویت‌ها گم نشوند، مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال رفع این مشکلات است و به معضلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه بسیاری دارد.

وی گفت: در حوزه تقنین تا قوانین توسط دستگاه‌ها اجرا نشود، اقدامات مجلس دیده نمی‌شود؛ خوشبختانه در زمینه‌ی مسکن دو قانون خوب تدوین شد، ساخت چهار میلیون خانه مسکونی و مالیات بر خانه‌های خالی برای جلوگیری از سوداگری از این اقدامات است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی دانش بنیان که بیکاری تحصیل کرده‌ها چشمگیر بود، بستری ۶۰۰ میلیون جمعیتی در ۱۵ کشور پیرامون داشتیم که اشباع نشده است؛ بنابراین قانون دوم دانش بنیان نیز آماده شده و ظرفیت اشتغال برای ۱۴ میلیون نفری زیر ۴۰ سال فراهم شد.

متفکر آزاد یادآور شد: مجوز کسب و کارها که از معضلات کشور بود، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار داده شد که از یک پنجره صادر شود و در ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ مجوز وارد سامانه شد که این قانون قابل ستایش است.

وی افزود: در چندین قانون مجلس بر علیه خود قانون صادر کرده است که نمونه‌ی آن افشای فیش‌های حقوقی است که بر خود وظیفه دانستیم تا از مجلس شروع کنیم.

وی همچنین گفت: قانون جمعیت و حمایت از خانواده بیش از ۷۰ ماده دارد و مشوق‌های واقعی برای آن تدوین شده و شاهکار مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تراز تجاری غیر نفتی کشور با ترکیه بعد از چندین دهه مثبت شد و دولت در طی یک سال گذشته بر خزائن بانک مرکزی دست درازی نکرد و ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق برگردانده می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: با ایجاد پول بریکس دیگر تحریمی باقی نمی‌ماند و چیزی به نام سویفت برای اعمال فشار به ملت‌ها از بین می‌برد؛ نرخ رشد اقتصادی هشت درصد تحقق پذیر است و این اتفاق باعث می‌شود کسری نادیده و غیر قابل محاسبه در بودجه دیده نشود و ذائفقه مردم شیرینی را احساس کند.