هوشیار: رضایتمندی مردم از شهرداری‌ها، به کل حاکمیت تسری می‌یابد
هوشیار: رضایتمندی مردم از شهرداری‌ها، به کل حاکمیت تسری می‌یابد
شهردار تبریز با تاکید بر محافظت از حرایم شهرها، کارکرد اجتماعی را رویکرد جدید شهرداری ها دانست و گفت: رضایتمندی مردم از شهرداری ها، موجب تسری به کل حاکمیت خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار صبح امروز در بیستمین نشست قضات و کارشناسان دیوان عدالت اداری و مدیران کل حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهار کرد: از حمایت و پشتیبانی‌های رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی که در هشت ماه گذشته در کنار شهرداری تبریز بوده است، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به لحاظ الزامات قانونی و شرایط ایجاد شده در طول زمان، ملزم به ارائه ۳۰۰ خدمت متنوع هستند افزود: این حجم کار، یک رابطه مستقیم با رضایت مردم دارد و اگر شهرداری‌ها رضایت مردم را کسب کنند، این رضایتمندی به کل حاکمیت تسری پیدا خواهد کرد.

شهردار تبریز بخشنامه‌های فعلی دولت را موجب محدود شدن اختیارات شهرداری‌ها دانست و گفت: اتفاقات و بخشنامه‌هایی که در حوزه شهری در جریان است، باعث نحیف‌شدن شهرداری ها و کاهش اختیارات و تضعیف شوراها نیز به عنوان تجلی اراده مردم خواهد شد.

وی افزود: این نوع نگاه در سال‌های بعد رضایتمندی مردم را به دنبال نخواهد داشت و بر این اساس خواهشمندم عزیزان مستقر در دیوان عدالت اداری به این مورد عنایت ویژه داشته باشند.

هوشیار با تاکید بر لزوم بازنگری در صدور آرای وحدت رویه، عنوان کرد: اکنون شهرها نگاه ۲۵ سال گذشته را نمی‌پذیرند و موضوعی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هشت سال گذشته مکررا تاکید داشته اند، موضوع حرایم شهری است.

وی با بیان اینکه هزینه یک هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای مسیرگشایی تاثیر چندانی در رفع معضل ترافیک نداشته است، گفت: اگر از حریم های شهری محافظت نکنیم، در ۱۰ سال آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود. نباید حریم ها را با تصمیمات سیاسی گره بزنیم چراکه این گره زدن‌ها باعث خواهد شد که حرایم در کلانشهرهایی همچون تهران، تبریز، مشهد و … آسیب ببینند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد اراده جمعی در بین شهرداران کلانشهرها اشاره کرد و افزود: این اتفاق، نتیجه تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر کارکرد اجتماعی شهرداری ها است و اکنون شهرداری های کشور برنامه‌های سال آینده خود را بر اساس کارکرد اجتماعی ریل گذاری کرده اند.

هوشیار تاکید کرد: باید به صورت جدی در این حوزه وارد شویم و حجم زیادی از سرمایه‌گذاری های شهرداری ها باید به این سمت برود. وقتی تغییر ریل و تغییر نگاه ایجاد می‌شود، مشکلاتی نیز وجود دارد که رفع آنها نیازمند هماهنگی تمام دستگاه‌ها است.