تدارک گسترده کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی برای دهه کرامت
تدارک گسترده کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی برای دهه کرامت
همزمان با دهه کرامت؛ ویژه برنامه‌های مختلفی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) به تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های تحت پوشش پردخت و اظهار داشت: امسال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محور برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دهه کرامت در استان بوده‌اند.

وی افزود: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌ها در دهه کرامت است.

شفیعی افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی با نام رهپویان یاس را از جمله دیگر برنامه‌های ویژه دهه کرامت عنوان کرد و گفت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و خلاقانه این کانون ویژه دختران نوجوان و جوان دهه هشتادی و نودی خواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در برگزاری جشن دو هزار نفری روز دختر در محوطه ارک و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز گفت: این جشن یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی ستاد دهه کرامت در استان بوده که با همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و مردمی اجرا شد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی همچنین اجرای شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر برنامه‌های مهم این دهه برشمرد و افزود: همزمان با دهه کرامت شاهد افتتاح و تاسیس چند کانون فرهنگی هنری در مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان خواهیم بود.

شفیعی برگزاری تریبون آزاد با موضوع حجاب، نشست‌های پرسش و پاسخ دخترانه، توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بهترین دختر دنیا، توزیع هدایای عمومی میان دختران دهه هشتادی و نودی، برپایی ایستگاه صلواتی در معابر عمومی، برپایی غرفه عکاسی با عنوان « حجاب و عفاف»، مسابقه نامه‌ای به حضرت معصومه و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در دهه کرامت برشمرد.

وی افزود: در طول دهه کرامت فعالان و خادمین کانون‌های فرهنگی هنری به ویژه دختران فعال مسجدی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، ضمن این‌که برخی از کانون‌های فرهنگی هنری استان در برگزاری ویژه برنامه زیر سایه خورشید و استقبال از خادمین آستان قدس رضوی همکاری خواهند داشت.

شفیعی اعلام کرد: جلب مشارکت خیرین در تهیه و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، توزیع بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بی‌بضاعت، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری در برخی از مصلاهای نماز جمعه، ایستگاه ویزیت و درمان رایگان در مناطق محروم، سفره‌های احسان رضوی، برگزاری اردوهای زیارتی حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اجرای میدانی گروه‌های سرود مسجدی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.