عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل آغاز می‌شود
عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل آغاز می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل با لوله گذاری تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، جبار علی ذاکری در حاشیه بازدید از وضعیت تالاب قوریگل و کانال انتقال آب، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضع این کانال قابل قبول نیست از این رو تصمیم گرفته شده آب مورد نیاز این تالاب با لوله‌گذاری تأمین شود.

وی افزود: در جلسات کارشناسی که برای انتقال آب به تالاب انجام شد قرار است ظرف مدت ۱۵ روز مطالعه کارشناسی پایان یافته و تا یک ماه دیگر عملیات اجرایی آن شروع شود.

ذاکری ادامه داد: بخشی از مسیر انتقال در فاز اول لوله‌گذاری می‌شود و مشارک مردمی و همکاری ادارات مربوطه برای احیای تالاب لازم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بستان‌آباد نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تالاب بین‌المللی قوریگل و لزوم احیای آن گفت: آب در بالا دست با دبی ۲۰۰ لیتر وارد کانال می‌شود اما به علت فرسوده بودن کانال و همچنین برداشت‌های غیرمجاز، کمتر از ۵۰ لیتر آب در ثانیه وارد تالاب می‌شود.

علیرضا توری احیای تالاب قوریگل را از اولویت‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: آسیب‌های موجود در حوزه تالاب احضا شده و کمیته احیای تالاب قوریگل با جدیت تمام در این زمینه وارد عمل شده است.