بارش‌های رگباری و افزایش دما در آذربایجان‌شرقی
بارش‌های رگباری و افزایش دما در آذربایجان‌شرقی
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه به جو استان، بارش‌های رگباری سطح استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش عصرتبریز، محمد امیدفر، روز چهارشنبه اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر شنبه به ویژه در نواحی شمالی و شرقی ادامه می یابد و موجب افزایش ابر، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی افزود: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت آذرخش و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از امروز (چهارشنبه) دمای استان به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید، احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در نیمه جنوبی استان خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

امیدفر، خواستار عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و لایروبی و مسیرگشایی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی آب شد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۹ درجه و جلفا با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسید.