شهید رحمتی بر عهدش صادق بود
شهید رحمتی بر عهدش صادق بود

وزیر کشور گفت: مردم هم الحق خدمتگزاران خود را می‌شناسند همین شهید مالک رحمتی کمتر از چهار ماه در این استان بود هر کسی به من مراجعه کرد از محبت او گفت.

به گزارش عصرتبریز، وحیدی در آیین تشییع شهید مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهید رحمتی به عهد خود پایدار بود اظهار داشت: شهید بزرگ ما شوط اول در دستان پرمهر مردم تبریز و آذربایجان شرقی، شوط دوم را در قم و بر دستان مردم مجاهد قم و در کنار مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و در مسجد جمکران، شوط سوم را در تهران و نمازی که رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان (عج) بر پیکر ایشان و سایر شهدا خوانند طی کرد.

وی افزود: شهید رحمتی شوط چهارم را در خراسان و بر دستان مردم پاک و مجاهد آن دیار طی کرد و شوط پنجم را در مشهد مقدس بر دستان مردم خداپرست و در کنار وجود مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) پشت سر گذاشت و امروز در شوط ششم به مراغه عزیز و شهری با بیش از هزار و ۴۰۰ شهید آمده است تا در وطن خود بعد از سال‌ها دوری بیارمرد و شوط هفتم را بر دستان ملائکه و برای رسیدن به اوج سعادت بشری طی کند. این سفر‌های سالکان الی‌الله بر دستان مردم پاک، مومن و انقلابی حکایت از آن دارد که شهید ما شهید بزرگ این دیار شهید رحمتی عزیز همه مراحل را برای قابل شدن و طی طریق پشت سر گذاشته است و امروز در اینجا پیکر این شهید را به ملائکه تقدیم می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه شهدا رفتند و می‌روند تا این انقلاب بماند شهدا می‌روند تا اسلام عزیز بماند، تا ارزش‌ها باقی بماند و ایمان‌های برافراشته بر سراسر گیتی ندای الله اکبر و ندای توحید سر دهد شهدا می‌روند تا وحدت و یکپارچگی ایجاد شود تصریح کرد: مردم با حضور در این مراسم از خدمتگزار خود قدردانی کردند. شهدا هرگز در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نیاورده است و به راه خود ایمان دارند میداند این شهدا هم پیشقرولان این راه بزرگند و این آن چیزی است که ملت ما با همه وجود در این روز‌ها نشان داد.

وی ادامه داد: این افتخار بس بزرگی است که هر کدام ذره‌ای از این ملت باشیم این است که همه افتخار می‌کنند؛ رئیس جمهور شهید و استاندار شهید و امام جمعه محبوب و وزیر خارجه پرتوان و مجاهد ما افتخار می‌کرد که خدمتگزار این مردم باشند، مردم هم الحق خدمتگزاران خود را می‌شناسند همین شهید مالک رحمتی کمتر از چهار ماه در این استان بود هر کسی به من مراجعه کرد از محبت او گفت.

وزیر کشور با بیان اینکه این شهید متناسب با اسمش رحمت چقدر مهربان بوده و چقدر ارتباط خوب برقرار می‌کرد گفت: شهید رحمتی عزیز استاندار شهید همه مراحل لازم برای قابل شدن و طی طریق مسیر طی است امروز این شهید عزیز به اوج می‌رسد. شهدا می‌روند تا اسلام و انقلاب، ارزش‌ها، ایمان‌ها بماند؛ شهدا می‌روند تا وحدت و یکپارچه بماند.

وزیر کشور با بیان اینکه در گام دوم شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید آیت الله رئیسی، شهید زاهدی را دادیم، تصریح کرد: این شهادت‌ها مسیر ما را در رسیدن به قله‌ها تسریع خواهد کرد و حرکت ما رو به جلو خواهد بود.

وحیدی با اشاره به خیزش مردم ایران در تشییع و بز‌رگداشت شهدای خدمت خاطرنشان کرد: مردم چه حماسه‌ای آفریدند و چه ایمانی از خود نشان دادند. ملت ایران را جهانیان در تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد دیدند.