هدف اصلی سازمان ربع رشیدی فعال کردن ظرفیت های استان است
هدف اصلی سازمان ربع رشیدی فعال کردن ظرفیت های استان است
مدیرعامل سازمان ربع رشیدی گفت: بزرگترین مزیت منطقه ویژه هم افزایی و اصلی ترین هدف آن فعال کردن ظرفیت های استان است.

به گزارش عصرتبریز،کریملو روز دوشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان ربع رشیدی در عرصه محتوایی و انتشار، چنانچه باید پیشرفت خوبی نداشته است، گفت: برخی کریدورهای علم و فناوری در کشور های پیشرفته، تاریخچه و اثرات بخصوص خود را دارند، و بهتر است که از آنها الگو برداریم.

وی بااشاره به اینکه نخستین نمایشگاه فناوری های پیشرفته ایران موسوم به “های تک” در سال ۱۳۸۴ در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد، افزود: تمامی استانداران، نگاهی توسعه ای به این رویداد و سازمان ربع رشیدی به عنوان متولی برگزاری آن داشتند و این سازمان با هدف، هم افزایی بین دستگاهی برای برگزاری بهتر این رویداد وارد عمل شد.

او ضمن ابراز اینکه شرایط کنونی حاکم بر این سازمان، نتیجه دورانی است که بدون ریالی این کار را شروع کردیم، گفت: بزرگترین مزیت منطقه ویژه هم افزایی و اصلی ترین هدف آن فعال کردن ظرفیت های استان است. 

وی گفت: یازده دوره از جشنواره رینوتکس، با حمایت استانداران وقت برگزار شد، این حرکت نشان دهنده سازمانی است که تماما به فکر توسعه شهر و تبدیل آن به شهری پویا، دارای کارخانه ساخت و ساز فراوان و نوآورانه و غیره است. 

کریملو ضمن اشاره به اینکه سازمان علم و فناوری تبریز، به عنوان فعال ترین سازمان انتخاب شده است، عنوان کرد: تغییرات مداوم در طی روند مراحل قبل برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴، احتمال عدم برگزاری این نمایشگاه را دارد. 

وی با عنوان اینکه از تجربه های دیگر استان‌ها باید نهایت استفاده و تعامل را داشته باشیم، افزود: در آن صورت میتوانیم ادعای گام برداشتن در جهت توسعه‌ی شهر را داشته باشیم. 

مدیرعامل سازمان ربع رشیدی، ضمن بیان اینکه اولین سازمانی هستیم که ۱۲ هزار فناور، ایده‌پرداز و خلاق را در کنار هم جمع کرده‌ایم، ادامه داد: مشارکت انواع دانشگاه‌ها و مراکز علمی، ۵۰۰ هزار بازدید افراد عادی و متخصص، دعوت داور از سراسر کشور، پنجاه هزار مکاتبه برای دعوت، ۴۰۰ هزار ساعت جلسه، فعالیت ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌باشد. 

او با تاکید بر اینکه شهرداری، اتاق بازرگانی و همه صاحبان صنایع که توانایی حمایت از برگزاری این رویداد را دارند باید پای کار بیایند، گفت: ربع رشیدی اتفاقی را رقم زد که همه مردم منفعت عمومی آن‌را درک و بازدهی‌اش را مشاهده کردند. 

کریملو ضمن اشاره به اینکه این سازمان باعث ترقی شهر شده است، عنوان کرد: همه به دنبال خروجی از رینوتکس هستند در حالیکه هیچکس ورودی کار را در نظر نمیگیرد چون ربع رشیدی با هفت سهام دار و سرمایه گذاری ناچیز وارد کار شده است. 

وی با تاکید بر اینکه سخنان مسئولین زیبا اما پای کار آمدن فقط در سخنانشان خلاصه می‌شود، ابراز کرد: حمایت باید از جان و دل باشد و نیز از طریق رسانه ها فرصت سوزی برخی ارگان ها باید گرفته شود. 

مدیرعامل سازمان ربع رشیدی، ضمن تاکید بر اینکه در اجرای رینوفست برای دانش آموزان هیچ کاری نکرده‌ایم، گفت: در جشنواره رینوفست ۲۰۲۳، برای یک ماه فراخوان نزدیک به هفت هزار ثبتنامی، اما توان میزبانی هزار و ۲۰۰ دانش آموز را داشتیم. 

کریملو ابراز کرد: در نمایشگاه ۲۰۲۳، بخاطر عدم حمایت دولتی تا یک روز پیش تکلیف مشخص نبود. 

وی در آخر از دولت پزشکیان خواستار شد: از دولت چهاردهم انتظار می رود به وعده های خود در این عرصه عمل کند زیرا تاکید در این حوزه باعث جلوگیری از فرار نخبگان میشود. 

کریملو ادامه داد: کارخانه نوآوری ابتدا قرار بود در محل برق لامع ایجاد شود سپس دانشسرا و سوله های ارتش مطرح شد که بالاخره در سال ۱۴۰۱، قرارداد تحویل سوله ارتش برای راه اندازی کارخانه نوآوری امضا شد که واگذاری آن یکسال به طول کشید و در حال حاضر این سوله به پارک علم و فناوری تحویل شده و طبق قولی که این پارک داده قرار است اواخر مرداد تحویل سازمان ربع رشیدی شود.