به گزارش عصرتبری به نقل از فرهیختگان، سرمایه یک رسانه به استودیو و دوربینش نیست به مخاطب آن است؛ اگر چندسال یک رسانه را بهسمت فرار از مخاطب هدایت کنیم بهطور طبیعی در شرایط دشوار هزینه بیشتری متحمل میشویم. چنین رسانهای در شرایط بحران فاقد اعتمادبهنفس است و مرعوب و غیرحرفهای با پدیدهها برخورد میکند و رفتار گسلآفرین از خود بروز میدهد.
این روزنامه افزوده است: رسانهای که به دور از اصول حرفهای با منابع انسانی برخورد کند و اتوبوس اتوبوس نیرو بیاورد و ببرد، حتماً قطار قطار اشتباه میکند. نیرویی که بهجای سر برآوردن از دل رسانهها و مرارتهای آن از درون گعدهها و پاتوق سر برآورد برای رسانه هزینهزایی خواهد کرد و گسلهای اجتماعی را فعال میکند.رسانهای که در آن نیروهایش برای رئیس رسانه تعیینتکلیف میکنند و با فشار اجتماعی جلوی تصمیمات اصلاحی را میگیرند، در شرایط بحران، گسلها را تشدید میکند و نمیتواند تصمیم بگیرد. رسانهای که چنین کادریابی کرده باشد بهجای دیدن مشکلات و رفتن سراغ راهحلهای واقعی، سادهسازی میکند و در وهله نخست همهچیز را به توطئههای پنهان ربط میدهد.