تیراندازی در لاس وگاس؛ مرگبارترین تیراندازی دسته‌جمعی در تاریخ آمریکا + فیلم
تیراندازی در لاس وگاس؛ مرگبارترین تیراندازی دسته‌جمعی در تاریخ آمریکا + فیلم
پلیس آمریکا تیراندازی در کنسرتی در شهر لاس وگاس را مرگبارترین تیراندازی دسته‌جمعی در تاریخ این کشور توصیف کرد.

پلیس آمریکا تیراندازی در کنسرتی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا را مرگبارترین تیراندازی دسته جمعی در تاریخ این کشور توصیف کرد. این حادثه تا کنون دست کم پنجاه کشته و بیش از دویست زخمی برجای گذاشته و به گفته پلیس بیمارستان های لاس وگاس هم اکنون مملو از مجروح شده است.

پلیس همچنین عامل این تیراندازی را یک مرد ۶۴ ساله به نام استیون پادوک اعلام کرده که از طبقه سی و دوم یک هتل به سمت شرکت کنندگان در کنسرتی در فضای باز تیراندازی کرده است. این فرد در تیراندازی پلیس کشته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وی موفق شده است ۲۳ قبضه اسلحه را به داخل هتلی که در آن اقامت داشته ببرد و از پنجره طبقه سی و دوم هتل، به سمت جمعیتی که برای تماشای کنسرت در فضای باز آمده بودند، تیراندازی کند. وی همچنین مهمات دیگری با خود به داخل هتل برده و به همین دلیل توانسته است به طور مکرر در مدت زمان ۷۲ دقیقه، تیراندازی کند. عامل تیراندازی در نهایت خودکشی کرد.

پلیس همچنین ۱۹ قبضه سلاح دیگر به همراه مواد منفجره در محل زندگی عامل تیراندازی کشف کرد.

عامل تیراندازی مرگبار لاس وگاس در مناطق مسکونی مختلفی در نوادا، فلوریدا و تگزاس زندگی می کرده است. اما جالب است که وی زندگی عادی و آرامی داشته و دلیل ارتکاب این حمله مرگبار از سوی او هنوز مشخص نشده است.

وی که پیشتر به عنوان حسابدار برای شرکت لاکهید مارتین کار می کرده است هیچگونه پرونده جنایی نداشته است؛ بنابراین دانستن این مسئله که او ۱۰ چمدان پر از اسلحه و مهمات را در طول هفته با خود به داخل هتل برده برای افرادی که وی را می شناسند، تعجب برانگیز است.

در میان اسلحه های کشف شده در اتاق وی در هتل نزدیک محل برگزاری کنسرت، یک اسلحه تمام اتوماتیک هم دیده شده است. همچنین دو اسلحه نیمه اتوماتیکِ تغییر یافته که می تواند همانند یک اسلحه تمام اتوماتیک بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ گلوله در دقیقه شلیک کند در اتاق وی کشف شد.

با وجود اینکه گروه تروریستی داعش در ادعایی، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، اف بی آی اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر ارتباط عامل تیراندازی با داعش یافت نشده است.

بی بی سی همچنین تصویر یک زن آسیایی تبار را به عنوان مظنون به همدستی با عامل تیراندازی پخش کرد.

پلیس آمریکا اعتقاد دارد عامل تیراندازی لاس وگاس خود­کشی کرده است.

چرا تیراندازی لاس وگاس با سایر تیراندازی‌های آمریکا فرق داشت؟

تیراندازی در لاس وگاس با سایر رویداد های از این دست متفاوت بود و بررسی تصاویر ویدئویی نشان می دهد هر ثانیه نه گلوله از اسلحه ضارب شلیک شد. مسئولان در آمریکا هنوز رسماً جزئیات سلاح هایی را که تیرانداز لاس وگاس به کمک آن یکشنبه شب دست کم پنجاه و نه تن را کشت و پانصد و بیست و هفت تن را زخمی کرد، منتشر نکرده است. اما بررسی تصاویر ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، نشان می دهد تیرانداز، که پلیس او را استیفن پدداک ۶۴ ساله معرفی کرده است، تفنگ هایی با قابلیت شلیک بی وقفه داشته است.

به گفته جوزف لومباردو، کلانتر اداره پلیس لاس وگاس، در اتاق پدداک در هتل محل اقامت او زرداخانه ای از اسلحه گرم کشف شد. دیگر مقام پلیس پیش تر گفت در میان اسلحه کشف شده در اتاق پدداک چند قبضه اسلحه تهاجمی نیمه خودکار AR-15 وجود دارد. در تیراندازی ژوئن ۲۰۱۶ در باشگاهی شبانه در اورلاندو که به کشته شدن چهل و نه و زخمی شدن پنجاه و سه تن منجر شد، تیرانداز از دست کم دو اسلحه از جمله سلاح نیمه خودکار AR-15 استفاده کرد.صدای سلاحی تمام خودکار نظیر Colt AR-15A2 با آنچه در لاس وگاس به کار برده شد، متفاوت است و نواخت تیر هیچک از نمونه های سلاح نیمه خودکار AR-15 به نمونه لاس وگاس نمی رسد. احتمال دارد تیرانداز لاس وگاستفنگ خود را دستکاری کرده باشد تا سریع تر شلیک کند. کاری که به سادگی با افزودن دسته محور ماشه، مکانیزمی که چون دسته جعبه موسیقی می چرخد و در هر ثانیه چندین بار به ماشه ضربه می زند یا مکانیزم دیگری که از پس زدن تفنگ (لگد زدن) برای ضربه زدن به ماشه استفاده می کند، میسر است. در قانون ملی اسلحه درباره این دو مکانیزم هیچ مقرراتی وضع نشده است.

فیلمی از صحنه تیراندازی در لاس وگاس آمریکا