دستور وزیر ورزش، بهترین هدیه روز خبرنگار/ شکایت از رسانه‌های ورزشی ممنوع شد
دستور وزیر ورزش، بهترین هدیه روز خبرنگار/ شکایت از رسانه‌های ورزشی ممنوع شد

عصر تبریز: روز خبرنگار و روزهای بعد از آن خیلی از اهالی ورزش با ارسال گل و کیک و شیرینی، با تماس‌های تلفنی و پیام‌های صمیمی روز خبرنگار را به ما تبریک گفتند و ما را شرمنده محبت‌شان کردند اما آنچه ما می‌خواهیم، «گل» نیست، احترام و امنیت است. به گزارش خبر ورزشی ؛آرزوی همیشگی […]

عصر تبریز: روز خبرنگار و روزهای بعد از آن خیلی از اهالی ورزش با ارسال گل و کیک و شیرینی، با تماس‌های تلفنی و پیام‌های صمیمی روز خبرنگار را به ما تبریک گفتند و ما را شرمنده محبت‌شان کردند اما آنچه ما می‌خواهیم، «گل» نیست، احترام و امنیت است.

به گزارش خبر ورزشی ؛آرزوی همیشگی ما که در عرصه ورزش قلم می‌زنیم، این بوده و هست که مسئولان ورزش، ورزشکاران و اهالی ورزش نقدگریز و منتقدستیز نباشند و نقد را تخریب ندانند. بارها گفته و نوشته‌ایم مسئولی که نقد را پس می‌زند، حکم کسی را دارد که هدیه را پس می‌فرستد.

در چنین شرایطی وقتی می‌شنویم وزیر ورزش و جوانان به معاون فرهنگی خود دستور داده به تمامی معاونت‌های زیرمجموعه وزارت ورزش، باشگاه‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر این وزارتخانه هستند و کمیته ملی المپیک ابلاغ کند اگر طی ماه‌های اخیر از رسانه‌های ورزشی شکایت کرده‌اند، شکایت خود را پس بگیرند و از این پس هم از فعالان رسانه‌ای و رسانه‌های ورزشی شکایت نکنند، از صمیم قلب خوشحال می‌شویم. بدون تعارف این بهترین هدیه روز خبرنگار است؛ هدیه‌ای که اگرچه با تأخیر به دست‌مان رسید اما آرامش خاطر را برای ما به ارمغان آورد.

وزیر ورزش هفته قبل هم که برای بازدید از مؤسسه خبر به خبرورزشی آمده بود، تأکید داشت: «رابطه رسانه‌ها و مسئولان ورزش باید احترام‌آمیز باشد. رسانه‌ها اگر کاستی‌ها را می‌بینند، ‌باید محترمانه نقد کنند و مسئولان هم اگر به نقدها اعتراض دارند، باید محترمانه به منتقدان رسانه‌ای واکنش نشان بدهند.» وزیر تأکید کرد رویه دولت تدبیر و امید استفاده از نقدهاست، ‌نه حمله به منتقدان! این احترام همان چیزی است که ما توقع داریم. سال‌هاست می‌نویسیم اگر از مسئولان ورزشی انتقاد می‌کنیم، قصدمان تخریب نیست… سال‌هاست می‌نویسیم نقد را نباید با تهدید و شکایت جواب داد و حالا خوشحالیم که وزیری از جنس ورزش، نقش و کارکرد رسانه را درک می‌کند و از زیرمجموعه‌اش می‌خواهد با رسانه‌ها تعامل مثبت و سازنده داشته باشند. گودرزی سابقه رسانه‌ای دارد و به لطف همین سابقه، رسانه را می‌شناسد. ممنون جناب وزیر، بهترین هدیه روز خبرنگار را شما دادید.

 

پایان نقدگریزی و منتقدستیزی در ورزش

دیروز در راهروهای ساختمان شماره دوی وزارت ورزش و جوانان خبری شنیدیم که خوشحال‌کننده بود؛ خبری که وقتی روی خروجی خبرگزاری برنا (خبرگزاری رسمی وزارت ورزش و جوانان) قرار گرفت، مشخص شد شایعه نیست و حقیقت دارد. خبر این بود که وزیر ورزش از دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارتخانه، خواسته به تمامی معاونت‌های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و باشگاه‌های زیرمجموعه وزارت اعلام کند اگر طی ماه‌های گذشته شکایتی علیه رسانه‌ها داشتند، شکایت‌شان را پس بگیرند و از این به بعد هم از رسانه‌های ورزشی و فعالان رسانه‌ای شکایت نکنند… این ابلاغ یعنی دوره نقدگریزی و منتقدستیزی در ورزش به پایان رسیده و حالا ما (رسانه‌های ورزشی) هم وظیفه داریم در نقدهایمان جانب اعتدال را رعایت کنیم تا این دوره جدید طولانی شود.