ضرورت توجه ویژه وزارت فرهنگ به ناشران کتب ترکی/ اقتصادِ فرهنگی از اصول جامعه ما است
ضرورت توجه ویژه وزارت فرهنگ به ناشران کتب ترکی/ اقتصادِ فرهنگی از اصول جامعه ما است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای ناشران کتب ترکی در برخی نمایشگاه‌ها، گفت: از مسوولان ذی‌ربط تقاضا داریم که غرفه‌های ناشران کتاب‌های ترکی در نمایشگاه‌های سایر نقاط کشور نیز فعال شوند.

به گزارش خبرنگار عصر، معصومه آقاپور عصر امروز در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال، اظهارکرد: تبریز شهر اولین‌ها در تمام‌حوزه‌هاست و همچنین بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، آذربایجان سر ایران است.

وی افزود: همانطور که ما نمایندگان در کمیسیون تلفیق و اقتصادی توجه خاصی به بخش فرهنگ داریم و اقتصاد فرهنگی از اصول جامعه ما است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بایستی توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد. 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای ناشران کتب ترکی در برخی نمایشگاه‌ها، تصریح کرد: از مسوولان ذی‌ربط تقاضا داریم که غرفه‌های ناشران کتاب‌های ترکی در نمایشگاه‌های سایر نقاط کشور نیز فعال شوند چراکه متاسفانه گاهاً موانعی برای این عزیزان ایجاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های فراکسیون زنان و کل بانوان کشور از شخص وزیر و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد این است که سهم سی درصدی مدیریت زنان فراموش نشود و بصورت ویژ‌ه‌ای به انتصاب مدیران زن در این وزارتخانه توجه شود.

انتهای پیام/م