دستگاه قضایی از طریق برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، بر شبهات موجود پایان دهد/ تقدیر از حضور شیعیان جمهوری آذربایجان در پیاده‌روی اربعین
دستگاه قضایی از طریق برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، بر شبهات موجود پایان دهد/ تقدیر از حضور شیعیان جمهوری آذربایجان در پیاده‌روی اربعین
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخورد قاطع دستگاه قصایی با مفسدان اقتصادی اگرچه دیر هنگام بود اما می‌تواند بر شبهات موجود علیه قوه قضائیه پایان دهد.

به گزارش خبرنگار عصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با اشاره به لزوم مبارزه با مفسدان اقتصادی، اظهارکرد: انتشار خبر تایید حکم اعدام تنی چند از دانه‌درشتان اقتصادی که میلیاردها سودجویی کرده و منجر به اخلال در بازار شده بودند سبب مسرت مردم شد و همه بی‌صبرانه منتظر اجرای احکام صادره هستند.

وی افزود: برخورد قاطع دستگاه قضایی اگرچه دیر هنگام بود اما می‌تواند بر شبهات موجود علیه قوه قضائیه پایان دهد و با افزایش کارآمدی و اقتدار نظام، موجبات بازگشت اعتماد عمومی به مسوولان را فراهم کرده و به توطئه‌ی مغرضان نظام علیه قوه قضائیه پایان بخشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم مسلمان ایران ضمن قدردانی از سرعت عمل و قاطعیت مسوولان قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی، خواستار ادامه‌ی این روند و برخورد با عوامل گرانی و اخلال در بازار هستند و امیدواریم به‌دنبال این برخوردهای قاطعانه، شاهد جلوگیری از روند رو به رشد قیمت‌ها در بازار باشیم.

آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، رسوایی اخیر رژیم آل سعود در جریان قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی [جمال خاشقجی] را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از چند روز کشمکش سیاسی و رسانه‌ای، بالاخره دولت جنایتکار سعودی نتوانست در برابر شواهد اطلاعاتی قتل خاشقجی مقاومت کند و بطور رسمی ارتکاب این جنایت را از سوی عوامل خود پذیرفت.

وی ادامه داد: این رسوایی پیامدهای بی‌سابقه و کم‌نظیری را از لحاظ حیثیتی برای آل سعود داشت بطوریکه رئیس‌جمهور آمریکا هم نتوانست مقاومت کند و مجبور به موضع‌گیری در این خصوص شد.

آل‌هاشم در ادامه سخنانش، ادعاهای خلاف واقع «بن سلمان» و برخی از مقامات سعودی مبنی بر اینکه این جنایت توسط نیروهای خودسر انجام شده است را مورد اشاره قرار داده و تصریح کرد: ساختار حکومتی و سیاسی در عربستان سعودی بطوری‌ست که امکان چنین اقداماتی بدون هماهنگی و دستور مقامات رده بالای رژیم وجود ندارد و هر کس که با ساختار حکومتی عربستان سعودی آشنا باشد می‌داند این ادعا اصلا ‌پایه و اساسی ندارد و بر همگان در دنیا مسجل است که این جنایت با اطلاع مقامات رده بالای سعودی انجام شده است.

وی ادامه داد: قتل یک انسان، آن هم بصورت فجیع موضوعی غیرقابل پذیرش است اما اکنون بیش از چند سال است که ده‌ها کودک، زن و مرد توسط سعودی‌ها در یمن آن هم مقابل چشم دستگاه‌های تبلیغی و نظارتی جهان به خاک‌وخون کشیده می‌شوند؛ چندین سال است که هزاران نفر در سوریه و عراق از سوی گروه‌های تکفیری مورد حمایت آل سعود به فجیع‌ترین شکل کشته می‌شوند؛ مگر انسان با انسان فرق دارد که هجمه‌ی رسانه‌ای این‌چنینی توسط رسانه‌های جهان برای قتل فردی راه انداخته می‌شود ولی برای قتل هزاران انسان بی‌گناه در یمن، سوریه و عراق چنین اقداماتی انجام نمی‌شود؟ این موضوع نشان می‌دهد مباحثی چون‌ حقوق بشر، فقط بازیچه‌ای در برخی محافل کاذب هستند.

خطیب جمعه تبریز ضمن تاکید بر نقش آمریکا در انجام این جنایت، اذعان داشت: این اقدام حتماً و قطعاً با هماهنگی آمریکایی‌ها بوده وگرنه آل سعود جرات انجام چنین جنایتی آن هم در کشور دیگر، بدون هماهنگی با اربابان خود را نداشته و ندارد که جا دارد بازهم فریاد بزنیم مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارجه فقه ایشان در هفته گذشته و تاکید معظم له بر لزوم برخورد شفاف مسوولان با مردم، اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسوولان نظام به جز در مسائل امنیتی و نظامی در سایر امور باید با مردم شفاف باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با تاکید بر لزوم «مهربانی مسوولان با مردم» تصریح کرد: اگر کسی بخاطر مسوولیت‌هایش دارای احترامی در بین مردم شد این موضوع نباید رفتار وی را با مردم عوض کند چراکه باید از اینکه خداوند زمینه خدمت به مردم را برای او فراهم کرده است، شکرگزار باشد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از طرح دیدار با مسوولان در مصلی تبریز، متذکر شد: حضور پرشمار مردم در مصلی جهت دیدار هفتگی با مسوولان نشانه این است که کمتر برای مردم در ادارات وقت اختصاص می‌یابد؛ نباید اینگونه باشد و ادارات بایستی توجه بیشتری به مردم و‌ مشکلات آن‌ها داشته باشند.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور شیعیان ۴۰ کشور در مراسم پیاده‌روی اربعین، ابراز داشت: در بازدید اخیر از موکب‌های مستقر در مرز شلمچه شاهد حضور زوار بسیاری از جمهوری آذربایجان جهت عزیمت به پیاده‌روی اربعین بودیم که از شهر باکو و سایر شهرهای آذربایجان آمده بودند و باید به تمام مردم، دولت و دست‌اندرکاران این امر در جمهوری آذربایجان آفرین گفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز نطق طوفانی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران علیه لایحه کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال ۱۳۴۳، یادآور شد: سخنان تاریخی و کوبنده امام علیه شاه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که در نهایت منجر به دستگیری و تبعید ایشان شد چراکه ایشان درخصوص لایحه استعماری کاپیتولاسیون افشاگری نمودند که البته زمینه بالندگی و پیروزی انقلاب اسلامی، در سال‌های هجرت امام فراهم شد.

وی در ادامه‌ی اشاره به مناسبت‌های هفته، دهم آبان ماه – سالروز شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی – را مورد اشاره قرار داده و یادآور شد: در سال ۱۳۵۸ همزمان با عید قربان، آیت‌الله قاضی طباطبایی در هنگام مراجعت از مسجد به منزل تحت عملیات تروریستی گروه فرقان قرار گرفت و به شهادت رسید. 

آل‌هاشم ادامه داد: آیت‌الله قاضی طباطبایی طلایه‌دار شهدای محراب بودند و همیشه سخنان ایشان علیه رژیم شاهنشاهی و در جهت حمایت از امام خمینی بود به‌گونه‌ای که ایشان به‌عنوان «خمینی آذربایجان» معروف بودند چراکه منزل ایشان مرکز تجمع و فعالیت نیروهای انقلابی بود. ایشان فردی شجاع، قاطع و مهربان با همه و سدی در برابر خطوط انحرافی زمان بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های محیط زیستی هوا در ایران عبارت است از آلودگی هوای کلانشهرها که ناشی از افزایش بی‌رویه تعداد خودروها، کیفیت نامطلوب سوخت، تردد خودروهای فرسوده، نزدیکی مراکز صنعتی مانند کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و غیره در نزدیکی شهرها از عوامل آلودگی هوای کلانشهرها می‌باشند.

انتهای پیام/