آمریکا به فکر پنجاه میلیون مردم گرسنه خود باشد/ با مازاد غذای ایرانی‌ها می‌توان تمام گرسنگان آمریکا را سیر کرد
آمریکا به فکر پنجاه میلیون مردم گرسنه خود باشد/ با مازاد غذای ایرانی‌ها می‌توان تمام گرسنگان آمریکا را سیر کرد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا به فکر پنجاه میلیون مردم گرسنه خود باشد، گفت: اگر مازاد غذای ما ایرانی‌ها جمع شود می‌توان تمام گرسنگان آمریکا را سیر کرد.

به گزارش خبرنگار عصر، سردار حسین سلامی در مراسم سالگرد شهدای مدافع حرم «وحید نومی گلزار»، «رحیم ذاکری» و «وحید فرهنگی والا» که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه امروز توفیق حضور در جمع مردمان ولایت‌مدار و غیور تبریز را یافته‌ام، اظهارکرد: تبریز شهر عالمان بزرگ و شهر مجاهدان جاودان، شهر مردان و زنان شرافتمند، با تعصب، با ایمان، با غیرت و آگاه و شهر شهید باکری‌ها و تجلایی‌هاست.

وی افزود: امشب افتخار میزبانی از مراسم سالگرد سه شهید مدافع حرم را داریم؛ نخست سردار شهید حاج «رحیم ذاکری» که هرگز لباس جهاد را از تن در نیاورد. حتی وقتی به ظاهر بازنشسته شد بازهم آمد و جنگید تا آنجا که به عهد و پیمان خود وفا کرده و در نهایت شربت و شهد گوارای شهادت را نوشید و لباس و ردای جاودانگی را بر تن خود پوشاند و بر افتخارات تبریز افزود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: همچنین شهید سخت‌کوش و قرآنی‌مان، شهید «فرهنگی والا» که نام او با خصوصیات‌اش منطبق است؛ شهیدی که روح قرآن را بر پیکره‌ی جامعه ترویج داده و برای گسترش معارف اسلام تلاش می‌کرد اما او هم میدان جهاد را به هر عمل صالحی ترجیح داد و سرانجام به خیل شهیدان والا مقام اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهیدان عزیز مدافع حرم پیوست.

وی افزود: شهید عاشورایی ما، شهید «وحید نومی گلزار»، او هم جهاد را انتخاب کرد البته خداوند او را انتخاب کرد چراکه قرآن مجاهدان را یک انتخاب الهی دانسته و او در ظهر عاشورا به خدا پیوست؛ دقیقا در لحظه‌های شهادت امام حسین (ع)؛ این زیباترین و باشکوه‌ترین بیان احساس شیعی‌بودن یک جوان مومن است.

سردار سلامی با بیان اینکه «بر خود لازم می‌دانم از حضور دل‌انگیز، معنابخش، الهام‌بخش، وفادارانه، فداکارانه و مومنانه شما عزیزان که برای تجلیل از مقام درخشان و والای این شهیدان در این مجلس معنوی شرکت کرده‌اید تقدیر و تشکر کنم»، افزود: صمیمانه این عبارت را بیان می‌کنم که خاک قدم‌های شما را به واسطه‌ی این وفا و حضور بسیار عالی، موثر و ارزنده می‌بوسم.

وی یادآور شد: شهدا حجت‌های واقعی حضرت حق برای ما هستند. آن‌ها آموزگاران عزت، شرف، کرامت، ثبات قدم و ایستادگی ما هستند چراکه بدون وجود این عزیزان ما هم وجود نداشتیم.

سلامی با تکید بر اینکه شهیدان ما انسان‌های بزرگی بودند، ابراز داشت: شهدا انسان‌هایی بودند که توانستند از میدان و نیروی جاذبه‌ی نفس عبور کنند. به معراج رفتن و پرواز، نیازمند غلبه بر جاذبه‌ی نفس، کشش هوای نفس و شکستن دیوار آرزوهای بلند است.

وی گفت: شهدا در فضای لایتناهی رضوان الهی مأوا گزیدند؛ حتی غالب این شهیدان برای سودای بهشت جان نباختند بلکه رضوان الهی را ترجیح دادند. برای آنان رضایت خداوند، بهشتِ جاودان بوده و خواهد بود. آن‌ها زنده هستند، قرآن منطقِ حق را بیان می‌کند، وقتی خدا می‌گوید «هرگز در تصورات‌تان شهیدان را مرده نپندارید» این یک حقیقتِ مسلّم در دستگاه آفرینش است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهدا زندگی جاوید را بر حیاتِ فانی این دنیا ترجیح دادند، تصریح کرد: شهیدان سینه‌های خود را برای دفاع از اسلام همانند صخره‌های سخت، ستبر و استوار در برابر تمام تیرهای بلا قرار دادند.

وی اظهارداشت: شاید بهترین راه تصور ارزش کار شهیدان تصور این موضوع است اگر آنان نبودند چه می‌شد؟ در اینصورت سرنوشت ما همانند سرنوشت کشورهایی بود که توسط دشمن اشغال شده‌اند، نوامیس ما هتک حرمت می‌شدند، عزت ما به غارت می‌رفت، هویت ما از بین می‌رفت، استقلال‌مان نابود می‌شد، سرزمین‌مان تجزیه می‌شد و در نهایت عقب‌مانده و تسلیم می‌شدیم اما شهیدان یاد دادند نباید تسلیم شد. درس ایستادگی و ثبات قدم و تمرین درس عاشورا از جمله درس‌های فراموش ناشدنی شهدا است.

سلامی اضافه کرد: آن‌ها [شهدا] به ما ادبیات مقاومت را آموختند. هیچ‌کس نمی‌تواند بر ملتی که جوانان آن آماده شهادت‌اند پیروز شود؛ نه غرش توپ‌ها، نه حرکت ناوها، نه صدای بمب‌ها هیچکدام نمی‌توانند ملتی را که مرگ را امتداد حیات ابدی می‌دانند شکست دهند.

وی، اثرگذاری سلاح‌ها را وابسته به ترساندن نیروهای مدافع دانست و خاطرنشان کرد: وقتی جوانان ما به استقبال شهادت می‌روند یعنی سلاحی قادر نیست آنان را وادار به عقب‌نشینی کند و مرگ برای چنین مردمی بی‌معناست.

سلامی تصریح کرد: وقتی ملتی شهادت را برگزیند و جهاد را عامل سعادت خود بداند در برابر قدرتی زانو نخواهد زد.

وی افزود: ما چهل سال است که با توطئه‌های قدرت‌های بزرگ دنیا که بر اساس شاخص‌های قدرت مادی واقعا بزرگ‌اند، جنگیده‌ایم. کوچه‌ها و خیابان‌های ما پر است از نام شهدا، پس توطئه‌ها واقعی بوده است. جنگ یک واقعیتی می‌باشد که دشمن چهل است با تغییر مدل‌های آن، درصدد ایجاد فشار بر ملت ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، یادآور شد: وقتی به تصاویر زیبای شهدا نگاه می‌کنیم نمی‌توانیم راه، آرمان‌ها و خصوصیات آن‌ها را فراموش کنیم پس ما هم راه آن‌ها را طی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا به ما عزت بخشیده‌اند و به ما حیات داده‌اند، بیان کرد: در آن جنگ هشت ساله همه‌ی قدرت‌ها صف کشیده بودند، از هر لحاظ تحریم بودیم، نه سلاح می‌دادند نه اجازه صادرات نفت می‌دادند و آن مقداری هم که صادر می‌شد آنقدر ناچیز بود که صرفه اقتصادی نداشت. این‌ها برای همه ما یک دلیل و یک مصداق واقعی ساخت که در چنین محیطی با تکیه بر اسلام، قرآن و پرتو هدایت ولی‌فقیه می‌توان در مقابل همه قدرت‌های بزرگ زمان ایستاد و سرانجام اراده خود را بر آنان تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: همین ایستادگی‌ها بود که ما را برای میدان‌های بزرگتر آماده کرد؛ دشمن دست‌بردار نبود و همه نیروی خود را به صحنه آورد. آمریکا که جهان در طول حیات خود قدرتی شیطانی به اندازه آن و متحدانش ندیده است تمام قدرت سیاسی خود را بکار گرفت تا ایران را منزوی کند و ارتباط جهان را با ایران قطع کند و میدان تاثیر ایران در منطقه و جهان را از بین ببرد اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

وی با طرح این سوال که «امروز آیا ما مشروعیت سیاسی بیشتری در جهان داریم یا نظام سیاسی آمریکا؟» گفت: آیا امروز کسی در دنیا حاضر است در کنار آمریکا علیه ما ائتلاف کند؟ نه؛ می‌بینید که متحدان سنتی آمریکا هم از آن فاصله گرفته‌اند حتی کشورهایی همچون ترکیه و پاکستان!

سلامی تصریح کرد: این آمریکاست که به تدریج در حال ازدست‌دادن قدرت و نفوذ سیاسی خود در عالم است و این انقلاب ما است که در حال رشد، بلوغ و اعتلای منزلت سیاسی در جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استکبار جهانی تمام قدرت رسانه‌ای و فرهنگی خود را به صحنه آورده است، توضیح داد: قدرت رسانه‌ای غرب درصدد این بود تا جوانان ما را از رهبری، انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب جدا کند و در ذهن جوانان بذر تردید بپاشد اما جوانان ما در جبهه‌های مقاومت حضور پیدا کردند و دختران ما به حجاب روی آوردند و دشمن را زمین زدند و به جرأت می‌توان گفت هیچ ایرانی آزاده و شرافتمندی به آمریکا لبیک نگفت.

سلامی اظهارداشت: در این شرایط سخت اقتصادی، دشمن تلاش گسترده‌ای کرد و به تبع آن «راهبرد و سیاست اعمال حداکثر فشار بر ملت ایران» را پایه‌گذاری نمود؛ این اوج قدرت آمریکاست که ظاهر شده و در حال عبور است و همزمان با تشدید فشار و تحریم، عملیات روانی سنگینی را درون جامعه ایجاد می‌کردند.

وی بیان کرد: آنقدر مردم در بی‌اعتنایی به دشمن و تهدید‌های او و در پشتوانه قرار گرفتن نظام درخشیدند که امروز دشمن ناامید شده است. آن‌ها تلاش کردند قلمرو نفوذ و تاثیر قدرت‌مان را بگیرند اما به تعبیر امام راحل و به فرمایش مکرر رهبر انقلاب «هیچ غلطی نتوانستند بکنند».

جانشین فرمانده کل سپاه، تحولات اخیر منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: به صحنه‌ی منطقه نگاه کنید و ببینید درخشش تاثیر از آنِ کیست؟ به تحولات منطقه نگاه کنید و ببینید چه کسانی در تحولات اخیر عراق در مسند قدرت قرار گرفته‌اند؟ در حالیکه آمریکا عراق را اشغال کرده بود، ایران اسلامی عراق را از سیطره نفوذ آن‌ها خارج کرد. به سوریه و لبنان نگاه کنید؛ همه می‌دانند که چه کسانی در آن جا صاحب نفوذ و تاثیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند اما مجبور شدند بزرگترین خریداران نفتی ما را از تحریم‌های نفتی معاف کنند و این نشان می‌دهد دیگر صاحب نفوذ نیستند.

به گزارش خبرنگار عصر، سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه می‌خواستند ما را مثل گذشته عقب‌مانده نگه دارند، تصریح کرد: ملت ایران باطل‌السحر این توطئه‌ها شدند و هر توطئه‌ای که کردند به خود آن‌ها بازگرداندند امروز خود آن‌ها گرفتار بدبختی‌اند. می‌دانید هفت تریلیون دلار در عراق و سوریه هزینه کرده‌اند؟ یعنی به‌اندازه صد سال درآمد نفتی ایران و عراق، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند. پنجاه میلیون آمریکایی در خیابان‌های آمریکا می‌خوابند آنگاه وزیر خارجه آن‌ها اهانت می‌کند و می‌گوید اگر ملت ایران نخواهند گرسنه بمانند باید به سمت ما بیایند اما ما به آن‌ها می‌گوییم که به فکر پنجاه میلیون مردم گرسنه خودشان باشند.

وی افزود: اگر مازاد غذای ما ایرانی‌ها جمع شود می‌توان تمام گرسنگان آمریکا را سیر کرد؛ اگر دولت‌شان نمی‌تواند ما حاضریم این کار را انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به سیاست‌مداران آمریکایی، متذکر شد: شما فکر می‌کنید رزق و روزی ما در دست شماست؟ اصلا اینطور نیست؛ بروید گرسنگان خود را نجات دهید؛ هنوز دیگ‌های نذری محرم و صفر ما برپاست. در ذهن شما فقر و محرومیت ملت ایران یک آرزو است. مردم ایران در صدر یکی از قوی‌ترین، ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین ملت‌های جهان قرار خواهند گرفت، همین که از قدرت شما نمی‌ترسند بدانید که این ملت بسیار فرارتر از شما فکر می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ما به برکت خون شهدایمان ایستاده‌ایم، خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده است که هرکسی با آمریکا دوستی کرد بی‌هویت شد، غارت شد و برعکس هر ملتی که در مقابلش ایستاد عزیز شد، قوی شد و آزاد شد که مصداق این عزت و قدرت همان داستان ماست و ما این راه را انتخاب می‌کنیم و تا آخر می‌ایستیم.