شرکت گوگل پس از پرده برداری از تغییرات بزرگ خود و راه اندازی شرکت Alphabet بعنوان شرکت مادر لوگوی خود را نیز باز طراحی کرد. از سال ۱۹۹۸ تغیرات بسیاری در حروف و نوع فونت لوگوی گوگل ایجاد شده است، ولی مهمترین تغییرات عمده در سال ۱۹۹۹ رخ داد که از آن به بعد لوگوی گوگل […]
شرکت گوگل پس از پرده برداری از تغییرات بزرگ خود و راه اندازی شرکت Alphabet بعنوان شرکت مادر لوگوی خود را نیز باز طراحی کرد.
از سال ۱۹۹۸ تغیرات بسیاری در حروف و نوع فونت لوگوی گوگل ایجاد شده است، ولی مهمترین تغییرات عمده در سال ۱۹۹۹ رخ داد که از آن به بعد لوگوی گوگل مسطح تر شده است و این تغییرات در بروز رسانی سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسیده است.
لوگوی جدید گوگل هم مثل لوگوی قبلی شامل حروف می باشد ولی فونت حروف آن به sans-serif تغییر یافته است. لوگو گوگل بسیار مدرن تر و پویا تر از لوگوی قبلی است و رنگ های آن بسیار نرم و لطیف می باشند. حروف در لوگوی جدید گوگل خوانایی بیشتری دارند و در راستای پاسخ به یکی از اهداف Sundar Pichai’s که فراهم کردن اینترنت برای مناطق دور افتاده می باشد، سرعت نمایش لوگو فوق العاده سریع است. شباهت زیادی میان طرح جدید و طرح لوگوی شرکت آلفابت نیز مشاهده میشود.
علاوه بر تغییرات لوگوی گوگل اگر به گوشه سمت چپ مرورگر گوگل کروم خود نگاهی بیاندازید، متوجه می شوید که حرف g به G تغییر یافته است که شامل ۴ رنگ آبی، قرمز، زرد و سبز می باشد. گوگل اعلام کرده است که از این پس این طرح جدید در تمام محصولات گوگل دیده خواهد شد. تغیرات اخیر در سایر محصولات گوگل مانند گوگل پلاس نیز با حروف G دیده می شود.
همچنین تغییراتی در ظاهر صفحه و نوار جستجوی گوگل مشاهده میشود که نمایانگر استفاده بیشتر از چهار رنگ اصلی گوگل و سادگی بیشتر در ارائه المان های گرافیکی می باشد. رنگ ها کمی لطیف تر و فضای جستجو کمی بازتر شده است.
چرا گوگل لوگوی خود را تغییر داد؟
شرکت گوگل با اشاره به این که امروزه تکنولوژی بخش مهمی از زندگی افراد می باشد، یادآوری کرده است که گوگل نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کند و افراد مختلفی برای دسترسی به تکنولوژی های وب از گوگل استفاده می کنند. با توجه به اینکه گوگل در حال حاضر مجموعه عظیمی از سایت ها، برنامه ها و خدمات را ارائه می دهد، لوگوی جدید با این هدف طراحی شده است که در همه ابزارهای گوگل حتی در کوچکترین صفحات نمایشی مناسب داشته باشد.