خواب زمستانی برادر کوچک تراکتورسازی
خواب زمستانی برادر کوچک تراکتورسازی
این روزها و در تب و تاب نقل و انتقالات لیگ برتری، خواب زمستانی برادر کوچک تراکتورسازی را شاهد هستیم.

به گزارش عصرتبریز، فوتبال آذربایجان با وجود تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی جزو معدود استانی هایی به شمار می رود که دو نماینده در لیگ برتر دارند. شرایط در فصل جاری به گونه ای رقم خورده که هر دو تیم فوتبال آذربایجان با اقبال عمومی گسترده هواداران مواجه هستند. ماشین سازی (گسترش فولاد سابق) که می توان از آن به عنوان برادر کوچک تراکتورسازی یاد کرد، در نیم فصل اول لیگ هجدهم شرایطی را تجربه نمود که تا کنون ندیده بود. هواداران فوتبال آذربایجان با استقبال پرشور خود از بازی های خانگی ماشین سازی، در هفته های پایانی دور رفت لیگ برتر ۹۸-۹۷ سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل را پر کردند. این در حالی بود که بازی های خانگی گسترش فولاد (ماشین سازی فعلی) در سال های اخیر بیش از ۵۰۰ تماشاگر به خود ندیده بود.

پایان قابل قبول، در کنار هواداران و به امید تحقق وعده های مدیریت

روند رو به رشد ماشین سازی پس از تغییر سرمربی، تعامل نزدیک مدیریت دو باشگاه و تاثیر مستقیم نتایج بازی های ماشین سازی با تیم های بالای جدول روی رتبه تراکتورسازی عواملی بودند که دست به دست هم دادند تا ماشین سازی به تیمی محبوب تر از همیشه تبدیل شود. کمبود بازیکن در نیم فصل اول بزرگترین معضل ماشین سازان به شمار می رفت.

بی شک اگر آنها از این معضل در امان بودند، نتایج بهتری نسبت به آن چه که رقم خورد، کسب می کردند. به هر ترتیبی که بود اما بازی های دور رفت به پایان رسید. مدیریت باشگاه ماشین سازی بر اساس وعده ای که داده بود وارد بازار نقل و انتقالات زمستانی شد تا کمبودهای نیم فصل اول را جبران کند. آن چه که اما این روزها شاهدش هستیم به گونه ای است که به نظر می رسد، برادر کوچک تراکتورسازی در میانه های راه نقل و انتقالات به خواب زمستانی فرو رفته است!

از دست دادن دو ستاره، تنها فعالیت قابل توجه ماشین در نقل و انتقالات!

با توجه به اینکه ماشین سازی در سال های اخیر با مالکیت محمدرضا زنوزی همواره مشکلی برای خرید بازیکنان مورد نظر خود نداشت، همه انتظار داشتند تا با توجه به نیاز مبرمی که این تیم به بازیکن دارد، خریدهای قابل توجهی را در تیم دوم شهر تبریز شاهد باشیم. برخلاف آن چه که در تیم اول شهر تبریز تراکتورسازی رخ می دهد، ماشین سازی هیچ فعالیت مثبتی تا به اینجای کار نداشته است.

از دست دادن دو تن از ستاره های نیم فصل اول، مهمترین اتفاق نقل و انتقالاتی است که در باشگاه ماشین سازی شاهد رخ دادن آن بوده ایم. پیمان بابایی و سید احمد موسوی به عنوان دو تن از معدود خوب های ماشین سازی در نیم فصل اول این تیم را ترک کردند تا دست مهاجری در نیم فصل دوم بسته تر از نیم فصل اول شود. این در حالی است که قرار بود برعکس این اتفاق را شاهد بوده و ماشین سازی را در نیم فصل دوم مجهزتر و پر مهره تر از نیم فصل دوم ببینیم.

دقیقا کجای کار می لنگد؟

همان گونه که اشاره شد به نظر نمی رسد که ماشین سازان از نظر مالی مشکلی برای جذب بازیکنان مورد نظرشان داشته باشند. دلیل برای جذب بازیکن آن هم به تعداد زیاد به حد کافی برای ماشین سازان وجود دارد. اما دقیقا کجای کار می لنگد که ماشین سازی هنوز فعالیت قابل قبولی در نقل و انتقالات زمستانی نداشته، بر همه ما پوشیده است؟

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل ماشین سازی که پای ثابت قراردادهای نیم فصل اول تیم تراکتورسازی بود، هنوز نتوانسته در فاز تقویت تیم خود گام مثبتی بردارد. دو بازیکن تا کنون به ماشین سازی ملحق شده اند اما با همه احترامی که به آنها قائلیم، نمی توانیم از این خریدها به عنوان آن چه که ماشین سازی نیاز دارد، یاد کنیم! با از دست دادن موسوی و بابایی، کار ماشین سازی سخت تر از قبل هم شده است. این تیم علاوه بر بازیکنانی که باید جذب می کرد تا کمبود یار را جبران کند، باید در صدد جذب جانشین قابل قبول برای این دو بازیکن هم باشد. البته در این میان باید به فسخ بی سر و صدای قرارداد فوریستر هم اشاره کنیم که اتفاقی نه چندان قابل قبول از سوی مدیریت باشگاه ماشین سازی بود.

تلنگری به مدیریت برای بیدار شدن از خواب زمستانی

نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر روز ۱۴ بهمن ماه به پایان خواهد رسید. این در حالی است که از دوم دی نیز نقل و انتقالات یاد شده آغاز شده است. به این ترتیب باید گفت که بیش از نیمی از مهلت قانونی جذب بازیکن گذشته و کم کم وارد سرازیری پایان نقل و انتقالات می شویم. باید دید آیا در روزهای باقی مانده  تلنگری به بدنه مدیریت باشگاه ماشین سازی وارد خواهد آمد تا از خواب زمستانی به پا خواسته و پای در رکاب سایر تیم ها، تیم خود را تقویت کنند یا خیر؟ نکته آخری که باید به آن اشاره کنیم شرایطی است که در صورت عدم تحقق وعده مدیریت در زمینه جذب بازیکنان مورد نیاز در نیم فصل دوم برای ماشین سازی رخ خواهد داد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

دست کادر فنی در حنای ناب شهداد!

ماشین سازی با توجه به اتفاقاتی که در آغاز فصل و پیش از آن رخ داد، نتوانست فعالیتی در نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد. ماحصل این اتفاق، برکناری فیروز کریمی به دلیل کسب نتایج ضعیف بود. مهاجری به عنوان جانشین کریمی، با چنگ و دندان تیمش را از قعر جدول بالا کشید. با وجود متوقف کردن تیم های مدعی همچون سپاهان، استقلال و پدیده، ماشین سازی به شدت از کمبود بازیکن رنج می برد و اکثر بازیکنان این تیم در هفته های پایانی به دلیل فشار زیاد به معنای واقعی کلمه کم آورده بودند. این کم آوردن دلیل داشت، دلیل اول آن نبود بازیکن قابل اتکا روی نیمکت برای پر کردن جای بازیکن داخل زمینی بود که از فرط خستگی نای دویدن نداشت.

دلیل دوم به بازی کردن بسیاری از بازیکنان در پست های غیر تخصصی شان به علت کمبود بازیکن مربوط می شد. به هر طریقی که بود ماشین سازان با دل خوش کردن بازیکنان و کادر فنی به جذب بازیکن در نیم فصل دوم، دور رفت را به سر رساندند. حال پیش بینی کنید در صورتی که این شرایط به دلیل عدم فعالیت قابل قبول در نقل و انتقالات ادامه داشته باشد، کادر فنی ماشین سازی دقیقا چه تدبیری برای چیدن ترکیب ۱۱ نفره و مدیریت تیم در طول ۹۰ دقیقه خواهد داشت؟!