فرهنگسرای خصوصی ارک آغاز به کار کرد
فرهنگسرای خصوصی ارک آغاز به کار کرد
اولین فرهنگسرای خصوصی تبریز با حضور جمعی از شهروندان و فرهنگ دوستان آذربایجانی و همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش عصرتبریز، فرهنگسرای ارک یکی از یازده فرهنگسرای خصوصی است که در راستای سیاست های واگذاری امور فرهنگی اجتماعی به مردم از طرف معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز مجوز فعالیت دریافت کرده است.

حجت الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی شهردار تبریز در آیین گشایش این فرهنگسرا با اشاره به سیاست های فرهنگی شهرداری گفت: مشارکت شهروندان در امور فرهنگی و اجتماعی، توجه به هویت ملی و محلی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی، پرورش و شکوفایی استعدادهای شهروندان اهداف شهرداری تبریز در اعطای مجوز فرهنگسراهای خصوصی است.

اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل موسیقی عاشیقی، مراسم آیینی طلب باران (چؤمچه خاتین)، نمایش گروه هنری آیین و اویون و شعرخوانی توسط کودکان با لباس آذربایجانی از برنامه های جانبی این مراسم بود.

همچنین نمایشگاهی از آثار مربیان و هنرجویان فرهنگسرا در زمینه های نقاشی، پاستیل گچی، رنگ و روغن، تذهیب، سفالگری، کوئیلینگ و نقطه کوبی، شمع سازی و بدلیجات، عروسک سازی سنتی، رزین و چوب، آموزش قالیبافی به همراه صنایع دستی تولیدی روشندلان مؤسسه نابینایان بصیر به نمایش گذاشته شده بود.

فرهنگسرای خصوصی ارک در خیابان زبردست (سالاری قدیم)، مابین مسجد گازران و سه راهی ابوریحان قرار دارد و مدیریت آن بر عهده خواهران پژوم می باشد.