انجام مطالعات برای توسعه حمل و نقل ریلی ارس
انجام مطالعات برای توسعه حمل و نقل ریلی ارس
جلفا - مدیرعامل منطقه آزاد ارس از انجام مطالعاتی برای توسعه حمل و نقل ریلی برای اتصال ارس و استان های همسایه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محسن نریمان ظهر دوشنبه در نشست تخصصی “ارس، دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا” گفت: ایجاد فضای برد-برد بین ایران و اتحادیه اوراسیا مورد تاکید است و این نشست می‌تواند محملی برای طرح پیشنهادهای سازنده دانشگاهیان در این ارتباط باشد.

وی افزود: ارمنستان تنها کشور اوراسیا است که از طریق مرز نوردوز در منطقه آزاد ارس، با ایران داری مرز زمینی است. ارتباط دیپلماتیک خوب و اشتراکات فراوان فرهنگی-تاریخی هم عوامل دیگری هستند که می‌تواند زمینه تقویت ارتباطات اقتصادی با ارمنستان و اوراسیا را فراهم کند.

نریمان با بیان اینکه ایران برای کشورهای اوراسیا به این واسطه که ارتباط دهنده آنها با آسیای شرقی است، اهمیت دارد، گفت: نقش آفرینی مؤثر کشورمان در این حوزه نیازمند تقویت زیرساخت‌هایی مثل راه‌های ریلی و زمینی است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: ما در ارس مطالعاتی برای توسعه بستر حمل و نقل ریلی از شرق (اصلاندوز) و غرب (ماکو) داشته ایم و اکنون آماده اجرای این طرح‌ها هستیم.

وی افزود: اظهار نظر رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه منطقه آزاد ارس می‌تواند بسترساز اجرای موافقتنامه مبادله شده ایران با اتحادیه اوراسیا باشد ارزشمند بود.