جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران-یزد با اتوبوس
جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران-یزد با اتوبوس
زمان عزیمت، کرایه اتوبوس، مدت زمان، مسافت و اطلاعات بیشتر اتوبوس از تهران به یزد را می‌توانید در علی بابا دریابید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

به گزارش عصرتبریز، یزد یک شهر کویری در مرکز ایران و مرکز استان یزد. این شهر باستانی است که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد ۲۲۴-۶۵۱ ق. این شهر بسیار تاریخی است و در سال ۲۰۱۷ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

زمان عزیمت، کرایه اتوبوس، مدت زمان، مسافت و اطلاعات بیشتر اتوبوس از تهران به یزد را می‌توانید در علی بابا دریابید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. با خرید بلیط اتوبوس تهران یزد از علی بابا می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید.

پایانه‌های اتوبوسرانی تهران دارای خدمات اتوبوس VIP / 44 نفره به یزد با عزیمت هر ساعت از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۴۵ دقیقه است. قیمت اتوبوس وی آی پی و سایر قیمت اتوبوس‌ها در آژانس‌ها آورده شده است.

چه مدت طول می‌کشد از تهران به یزد برویم؟

فاصله تهران تا یزد حدود ۶۲۱ کیلومتر است و تقریباً ۶ ساعت و ۲۱ دقیقه طول می‌کشد.

چند ایستگاه اتوبوس در جاده است؟ چقدر طول می‌کشد؟ آیا صرف غذا در جاده امکان‌پذیر است؟

به دلیل زمان عزیمت، اتوبوس معمولاً دارای یک توقف برای ناهار یا شام است که حدود ۱۵ یا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. شاید برای استراحت ۱۵ دقیقه دیگر هم وجود داشته باشد.

کدام شرکت‌های اتوبوس آماده خدمات رسانی در مسیر هستند و کدام یک بهترین است؟

شرکت‌ هایی که آماده خدمات رسانی هستند عبارتند از: سیر و سفر، رویال سفر ایرانیان، همسفر، چابک سواران، ماهان سفر و تعاونی‌های اتوبوس به شماره‌های ۵ ، ۱۲ ، ۱۵ و ۱۶ بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی سیر و سفر، رویال سفر و چابک سواران هستند که اتوبوس وی آی پی ارائه می‌دهند.

آیا اتوبوس‌ها شب‌ها در مسیر حرکت می‌کنند؟

اتوبوس‌های موجود در مسیر تهران – یزد نیز شبانه اجرا می‌شوند. آنها هر شب بین ساعت ۱۰:۴۵ و ۲۳ حرکت می‌کنند.

کدام ترمینال برای ترمینال یزد اجرا می‌شود؟

می‌توانید با داشتن یک بلیط از پایانه‌های بیهقی، جنوبی و غربی به پایانه یزد بروید. با خرید بلیط اتوبوس تهران یزد از علی بابا می‌توانید از این ترمینال‌ها سفر خود را شروع کنید.

چه کلاس‌های اتوبوس برای خدمت در این مسیر آماده هستند؟

اتوبوس‌های VIP با ظرفیت ۲۵ و ۳۲ نفر و اسکانیا، مارال، منو ، ولوو و B9 با ظرفیت ۴۴ نفر آماده خدمت رسانی هستند.

با خرید بلیط اتوبوس تهران یزد یا بلیط اتوبوس یزد تهران از علی بابا می‌توانید انواع مختلف اتوبوس‌ها را ببینید و از بین آنها انتخاب کنید.

متوسط ​​کرایه اتوبوس برای هر یک از کلاس‌ها چقدر است؟

متوسط ​​کرایه اتوبوس برای اتوبوس‌های وی آی پی گران‌تر از اتوبوس‌های معمولی است که توصیه می‌شود در این سفر معمولی از اتوبوس وی آی پی استفاده کنید.

مسافران چقدر می‌توانند بار اتوبوس داشته باشند؟

هر مسافر می‌تواند بار اتوبوس را تا ۲۰ کیلوگرم حمل کند. اگر بار اتوبوس شما بیش از حداکثر باشد، باید مبلغ اضافی را پرداخت کنید.

پایانه‌های اتوبوس یزد یا ترمینال مسافری یزد در خیابان شهرک سنایی قرار دارد. برای سفر به ۲۰ شهر ایران از پایانه اتوبوس یزد استفاده کنید.

یزد فقط یک ترمینال اتوبوس دارد که در امتداد ضلع شرقی شهر واقع شده است. ترمینال اتوبوس یزد در زمینی به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع ساخته شد. بسیاری از مسافران می‌توانند به ۲۰ شهر کشور مانند اصفهان، اهواز، مشهد، رشت، خرم آباد، اراک، همدان و تبریز سفر کنند. پس از خرید بلیط اتوبوس تهران یزد (سفر به یزد با خرید بلیط هواپیما از علی بابا نیز امکان پذیر است) زمانی که وارد مسیر می‌شویم از شهرهای زیر عبور خواهیم کرد که از هرکدام از شهرها می‌توانیم بازدید کنیم. در ادامه هرکدام از شهرها همراه با مکان‌های دیدنی آن برای شما آورده شده است تا با دیدن آن از سفر خود به یزد لذت ببرید.

قم: حرم حضرت معصومه، بازار قدیم قم، خانه تاریخی زند موزه مردم‌شناسی و …

کاشان: خانه بروجردی‌ها، مسجد آقا بزرگ، حمام فین کاشان، بازار تاریخی کاشان، شهر زیرزمینی اویی

اردستان: مسجد جامع اردستان، مقبره امیر اویس سنگ سفید

ناییین: مسجد جامع نایین، خانه پیرنیا، موزه مردم‌شناسی نایین

اردکان: زیارتگاه چک‌چک

میبد: نارین قلعه نارنج قلعه، مسجد جامع میبد، کاروانسرای عباسی میبد

پس از گذشتن از مکان‌های تاریخی در مسیر به خود شهر یزد می‌رسیم که خود دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است که شامل موارد زیر است:

۱- مسجد جامع مسجد جمعه، خیابان مسجدجامع، خیابان امام خمینی ره. قدمت آن به قرن چهاردهم می‌رسد و ارزش دیدن دارد. این نمونه‌ای از بهترین کاشای‌های ایرانی و معماری عالی است. مناره‌های آن مرتفع‌ترین مناره کشور است که شب هنگام روشن شدن آن را تحسین می‌کنید. ورود به این مسجد و بازدید از آن رایگان است.

۲- موزه آب یزد، گوشه خیابان قیام و خیابان امام. این موزه با اطلاعات زیادی در مورد سیستم توزیع آب قنات به موزه تبدیل شده است. دارای اتاق‌های زیرزمینی عالی است.

۳- برج امیر چخماق مجتمع امیر چخماق به عنوان مسجد ساخته شده و از کاروانسرا، تکیه، حمام، چاه آب سرد و شیرین تشکیل شده است. این سازه در یک میدان در شهر، روبروی موزه آب است. برای رفتن به داخل و صعود به بالا، می‌توانید مبلغ کمی بپردازید و نماهای محلی خوبی از جمله یک بادگیر در نزدیکی مخزن آب با برج‌های بادی را می‌بینید. این میدان دارای فواره‌های جالبی است و شب‌ها زیبا هستند.

محتوای این تبلیغات توسط سفارش دهنده تهیه شده است.