مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: هدف راهبردی منطقه آزاد ارس را ایجاد قطب جدید علمی در کشور است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: هدف راهبردی منطقه آزاد ارس را ایجاد قطب جدید علمی در کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جذب دانشجویان خارجی در مناطق آزاد موثرترین روش توسعه آموزش عالی و تقویت روابط بین الملل است.

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جذب دانشجویان خارجی در مناطق آزاد موثرترین روش توسعه آموزش عالی و تقویت روابط بین الملل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در نشست شورای آموزش عالی منطقه آزاد ارس گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد کشور ایجاد پل های ارتباطی با کشورها است و ایجاد پردیس های دانشگاهی و جذب دانشجویان خارجی موثرترین راه در عرصه توسعه آموزش عالی در مناطق آزاد و تقویت روابط بین الملل است.

عرب باغی ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت دانشگاه های مستقر در منطقه آزادارس گفت: باید تلاش کنیم دانشگاه هایی با استانداردهای بین المللی و تجهیزات و آزمایشگاه های به روز در منطقه داشته باشیم تا بتوانیم با دانشگاه های خارجی در جذب دانشجو رقابت داشته باشیم.

وی هدف راهبردی منطقه آزاد ارس را ایجاد قطب جدید علمی در کشور دانست و گفت: همسویی استراتژی های آموزش عالی و آموزش و پرورش برای هدایت استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان به رشته های تخصصی مورد نیاز بازار کار منطقه آزاد ارس بسیار ضروری است.

عرب باغی با تاکید بر تعامل دوسویه دانشگاه ها و منطقه آزاد ارس در حوزه های علمی، فرهنگی پژوهشی گفت: امکان تجاری سازی طرح ها و پایان نامه های اساتید و دانشجویان با همکاری معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این منطقه فراهم شده است.

وی همچنین گفت: این سازمان آمادگی دارد در تامین نیازهای اساسی آزمایشگاهی و کتابخانه ای دانشگاه ها همکاری لازم را انجام دهد.

عرب باغی همچنین از تامین زیرساخت های لازم برای ساخت و ساز در سایت آموزش عالی خبر داد و افزود: بودجه لازم برای عملیات اجرایی این امر نیز پیش بینی شده است تا در اسرع وقت این سایت راه اندازی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خاطر نشان کرد عرصه علم و دانش به جبهه جدید مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده است و دشمنان با روش های مختلف درصدد جلوگیری از دستیابی به فناوری های نوین و توسعه علوم مختلف در کشور هستند.

وی در پایان با اشاره به این که نسبت دانشجو به کل جمعیت معیار توسعه یافتگی است، افزود: با حضور موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی در نقاط مختلف کشور، هنوز هم جای کار در این حوزه وجود دارد و باید بتوانیم میزان این توسعه یافتگی را با تعامل بیشتر افزایش دهیم.

لازم به توضیح است شورای آموزش عالی منطقه آزاد ارس با حضور دبیر شورای عالی آموزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل و معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد ارس و روسای دانشگاه ها و پردیسهای ارس برگزار شد.