رشد ۱۳۰۰۰ واحدی بورس تهران با چاشنی هیجان
رشد ۱۳۰۰۰ واحدی بورس تهران با چاشنی هیجان
بورس تهران امروز با رشد ۱۳۱۳۶ واحدی، در قله ۵۴۶ هزار واحد ایستاد.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران امروز با رشد ۱۳۱۳۶ واحدی به یک قدمی سقف اسفند رسید و در قله ۵۴۶ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۲۸۹ واحدی به قله ۱۹۴ هزار واحد رسید و بازدهی ۲٫۸ درصدی را نصیب سهامداران نمود.

بازار امروز با صف‌های خرید و افزایش تقاضا در اکثرها نمادها آغاز شد اما پس از گذشت ساعتی از معاملات اکثر صف‌های خرید عرضه شد و حتی خیلی سهام تا کف روزانه قیمتی کاهش داشتند ولی پس از کاهش فروش هیجانی خیلی نمادها به مثبت‌های بالا و برخی به صف خرید دوباره بازگشتند.

نمادهای پالایشی در منفی‌ها داد و ستد شدند و افت قیمت جهانی نفت تاثیر منفی بر گروه دارد که البته بخشی با رشد دلار نیمایی به قیمت ۱۴۸۰۰ تومان جبران خواهد شد اما در کوتاه مدت انتطار رشد بالایی نمی‌توان داشت و بقیه گروه‌ها با رشد خوبی همراه بود و ارزش معاملات به بالای ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۶۰ درصدی نسبت به دیروز داشت.

یکی از دلایل افزایش عرضه‌ها فرا رسیدن تعطیلات چند روزه و نزدیک شدن به سقف ۵۵۵ هزار واحدی اسفند ماه شاخص کل است که باعث شد بسیاری از سهامداران تمایل به نقد شدن داشته باشند.

نمادهای فملی، رمپنا، فارس، همراه، وبملت، و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند. نماد وبملت با ۲۴۶ میلیارد تومان و غگل با ۲۴۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را دار بودند. نمادهای وبملت، ونوین، فاراک، غنوش، شپنا، فولاد و حکشتی در صدر پرببینده‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۵۴ واحدی به بالای ۷۰۰۰ واحد رسید و ارزش معاملات بالای ۳۰۶۳ میلیارد تومان بود که رشد ۴۵ درصدی نسبت به دیروز دارد.

مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بالای رقم ۹۰۷۴ میلیارد تومان بود که نشان از هجوم نقدینگی و استقبال حقیقی ها از بازار سهام دارد که نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن رشد بازار خواهد بود البته ممکن هست بازار در مسیر رشد خود دارای گام‌های اصلاحی باشد که نوسان ذات بازار بورس است.