دستور تشدید تحریم‌‌های روسیه علیه ترکیه صادر شد
دستور تشدید تحریم‌‌های روسیه علیه ترکیه صادر شد

ولادیمیر پوتین با امضای حکمی، قانون تحریم‌های ضد ترکیه را که ماه گذشته تصویب شده بود، تشدید کرد و مفاد بیشتری به آن افزود.

عصر تبریز: ولادیمیر پوتین با امضای حکمی، قانون تحریم‌های ضد ترکیه را که ماه گذشته تصویب شده بود، تشدید کرد و مفاد بیشتری به آن افزود.

رئیس‌جمهور روسیه با صدور حکمی، قانون تحریم‌های ضد ترکیه را که قرار است از ابتدای سال ۲۰۱۶ اجرایی شود، تشدید کرد.

بر اساس این حکم، شرکت‌‌های ترکیه‌ای یا شرکت‌های تحت مالکیت اتباع ترکیه که در زمینه فهرست مشخصی از صنایع فعالیت می‌کنند، از حضور در خاک روسیه منع شده‌اند.

دولت روسیه پیش از این واردات برخی اقلام خاص از ترکیه و استخدام اتباع ترکیه را نیز ممنوع کرده بود. همچنین محدودیت‌هایی برای سفر به ترکیه و بالعکس در نظر گرفته شده است. قرار است موافقتنامه لغو روادید بین دو کشور نیز از ابتدای سال ۲۰۱۶ متوقف شود.

آرکادی دورکویچ معاون نخست‌وزیر روسیه ساعاتی قبل در مصاحبه ای گفت که روسیه نسبت به اقدامات غیردوستانه ترکیه واکنشهای جدیدی نشان خواهد داد.

وی همچنین اعلام کرد که دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه به دنبال تشکیل جلسات دولتی در این ارتباط است.

درپی سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه توسط ترکیه در مرزهای سوریه روابط میان دو کشور درگیر تنشی جدی شده است. پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این اقدام ترکیه را خنجر از پشت از سوی حامیان تروریسم تعبیر کرد دستور اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ترکیه را صادر کرد.