شاخص کل بورس به ایستگاه ۵۷۴ هزار واحدی رسید
شاخص کل بورس به ایستگاه ۵۷۴ هزار واحدی رسید
شاخص کل بورس امروز بر فراز ۵۷۴ هزار واحد ایستاد و بازدهی ۱٫۱۶ درصدی نصیب سهامداران نمود.

به گزارش عصرتبریز، شاخص کل بورس امروز همراه با افزایش ارزش معاملات و رشد ۶۵۹۴ واحدی بر فراز ۵۷۴ هزار واحد ایستاد و بازدهی ۱٫۱۶ درصدی نصیب سهامداران نمود.

معاملات امروز متعادل شروع شد و از نیمه بازار به بعد شاهد افزایش تقاضا در اکثر نمادها بودیم که نشان از ورود نقدینگی‌های جدید به بازار است. دیشب خبرهایی از کاهش نرخ سود بانکی به ۱۷٫۵ درصد برای اشخاص حقیقی و ۱۵ درصد برای اشخاص حقوقی به بازار مخابره شد که البته فعلا در حد پیشنهاد است و باید منتظر اتخاذ تصمیم نهایی مسئولین بانک مرکزی در روزهای آینده ماند.

ارزش معاملات بالای ۶۰۲۸ میلیارد تومان بود که افزایش حدود ۱۵ درصدی نسبت به دیروز داشت و همچنان بازار سرمایه در کانون توجه سرمایه‌گذاران برای جذب پول‌های ریز و درشت می‌باشد. 

نمادهای همراه، کویر، پارس، بورس و اخابر بیشترین تاثیر مثبت و حکشتی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل برجای گذاشتند.

نمادهای وتجارت، وبملت، ونوین، فاراک، شپنا، فولاد در صدر پربیننده‌های بورس قرار داشتند. بیشترین ارزش معامله در نماد تازه وارد قرن با ارزش ۳۰۱ میلیارد تومان و بیشترین حجم معاملات با ۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون سهم در نماد وتجارت مورد داد و ستد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱۷ واحدی به رقم ۷۳۴۲ واحد رسید و ارزش معاملات امروز بالای ۳۰۷۸ میلیارد تومان قرار داشت.

همچنین امروز افسانه اروجی معاون بازار فرابورس خبر دادند، ۱۲ درصد شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد صبا از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی در چهارشنبه ۲۰ فروردین، و ۵ درصد پلیمر آریا ساسول با نماد آریا در چهارشنبه هفته آینده روز ۲۷ فروردین در فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.