آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور در حوزه رسانه را دارد
آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور در حوزه رسانه را دارد

عصر تبریز: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان با داشتن ۱۰ عنوان روزنامه و ۳۱ پایگاه خبری از نظر این دو شاخص به لحاظ تعداد در رتبه سوم کشوری قرار دارد. محمدحسن چمیده فر اظهار کرد: استان تهران با ۴۱۳ ، مازندران با ۳۲ و آذربایجان شرقی با […]

۰۹۸۷۸۷۶۵۷۶۵

عصر تبریز: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان با داشتن ۱۰ عنوان روزنامه و ۳۱ پایگاه خبری از نظر این دو شاخص به لحاظ تعداد در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

محمدحسن چمیده فر اظهار کرد: استان تهران با ۴۱۳ ، مازندران با ۳۲ و آذربایجان شرقی با ۳۱ عنوان پایگاه خبری به لحاظ تعداد، رتبه های اول تا سوم کشور را از این نظر در اختیار دارند .

وی افزود : در زمینه تعداد روزنامه ها نیز استان تهران با ۱۱۸ عنوان روزنامه، خوزستان با ۱۵ و آذربایجان شرقی با ۱۰ عنوان روزنامه اول تا سوم هستند و گیلان با ۹ عنوان روزنامه چهارم است.

چمیده فر بیان داشت: در مجموع شاخص های رسانه ای نیز آذربایجان شرقی با ۲۲۳ عنوان نشریه و پایگاه خبری پس از استان های تهران( با چهار هزار و ۱۲۰ عنوان نشریه و پایگاه خبری)، خراسان رضوی(۳۳۱ عنوان ) ، قم(۲۹۸)، اصفهان(۲۹۳)،گیلان(۲۴۶) در رتبه ششم کشوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از ۲۲۳ عنوان نشریه و پایگاه خبری دارای مجوز در آذربایجان شرقی ۱۹۱ عنوان رسانه های کاغذی هستند که شامل ۱۰ روزنامه ، دو عنوان سه شماره در هفته، دو عنوان دو شماره در هفته، ۳۶ هفته نامه ، هشت دو هفته نامه ،۴۸ ماهانه، یک عنوان ۱۰ روز یکبار، سه عنوان دو ماهانه،۶۳ عنوان فصلنامه و ۱۸ دو فصلنامه می باشند .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پیشینه درخشان مطبوعات استان گفت: مطبوعات استان همواره پیشقراولان رسانه ای و فرهنگی ایران بوده و بسیاری از ابتکارات و سبک های روزنامه نویسی را در کشور معرفی کردند .

وی افزود : نخستین روزنامه های فکاهی،ملی،محلی و شب نامه ها در این خطه منتشر شده و کیفیت مطبوعات الگوی دیگر نشریات کشور بوده است و پیش از بیشتر شهرهای ایران روزنامه خوانی در تبریز رواج داشته است .