شاخص بورس از مرز ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد
شاخص بورس از مرز ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد
بورس تهران این هفته را با جهش ۱۰۸۰۰ واحدی و فتح کانال ۶۰۰ هزار شروع کرد و بر قله ۶۰۸ هزار واحد ایستاد.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران این هفته را با جهش ۱۰۸۰۰ واحدی و فتح کانال ۶۰۰ هزار شروع کرد و بر قله ۶۰۸ هزار واحد ایستاد و با ۱٫۸۱ درصد بازدهی کام سهامداران را شیرین نمود.

بازار امروز متعادل و با اقبال به گروه پالایشی شروع شد و در ادامه روند معاملات بهتر شده و صف خرید در بسیاری از نمادها شکل گرفت. 

شاخص کل هم وزن با رشد ۱۷۳۷ واحدی بر فراز کانال ۲۱۶ هزار واحد رسید و بازدهی ۰٫۸۱ درصدی داشت که نشان از استقبال سرمایه‌ گذاران به شرکت‌های سهام بزرگ و بنیادی بازار حکایت دارد. 

نمادهای فارس، فولاد، وغدیر، کگل، تاپیکو، پارسان و شتران بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

ارزش معاملات بورس بالای ۵۷۲۷ میلیارد تومان بود در یک میلیون و ۳۷ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای رانفور و زکوثر به ترتیب با ۹۹ و ۴۵ میلیون حجم در صدر برترین تقاضا بودند. در مقابل نماد ثاخت و کالا به ترتیب با ۷۷ و ۳٫۲ میلیون حجم در صدر برترین عرضه قرار داشتند. 

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۳ واحدی به قله ۷۷۷۱ واحد رسید و نمادهای شگویا، زاگرس، میدکو و ماورن بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. 

در بازار فرابورس نماد صبا که چهارشنبه عرضه شد با صف خرید پر حجم ۲۳۵ میلیونی به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در صدر برترین تقاضا قرار داشت.

با توجه به فروش سهام شرکت‌های دولتی و برنامه وزارت اقتصاد برای عرضه آن‌ها به عموم مردم همچنان شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه باشیم.