ناحیه صنعتی «صنایع دستی» در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود ‌
ناحیه صنعتی «صنایع دستی» در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود ‌
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی با مشارکت بنیاد مستضعفان و شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، احمد حمزه‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، تاثیرات کرونا در صنعت گردشگری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در بخش‌های مختلف بیمه شده گردشگری فعالیت دارند که تمامی این ۲۵ هزار شغل در معرض تعطیلی هستند.

وی با بیان اینکه در صنایع دستی به دنبال تمهیدات و کمک‌های بلاعوض دولتی هستیم تا فعالان این حوزه را از معرض تهدید دور کنیم، افزود: با کمک خود فعالین بخش خصوصی و دانشگاهی، بسته‌ای را برای ایام پساکرونا آماده کرده‌ایم و پس از آغاز مسافرت‌ها عرضه خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یکی از راهکارهای اصلی برون رفت از شرایط فعلی کرونایی را توسعه سفرهای داخلی در پساکرونا دانست و گفت: بسته‌های حمایتی حوزه گردشگری معرفی شده ولی در حوزه صنایع دستی باید کمک‌های بلاعوض ارائه شود. ضمن اینکه نرخ سود بانکی ۱۰ رسته مشاغل آسیب پذیر در ۱۲ درصد بالاست و امکان پرداختش وجود ندارد لذا فعالان این حوزه خواستار کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات حمایتی هستند.

حمزه‌زاده با بیان اینکه تصویب تعطیلات فصلی می‌تواند سفرهای داخلی را گسترش دهد، خاطر نشان کرد: برای ایام پساکرونا جهت احیای شغل‌های در معرض آسیب باید جدی‌تر و با برنامه مدون وارد شویم.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه ۴ پروژه اقتصاد مقاومتی داشتیم که ۸۰ درصد پیشرفت دارد، ابراز داشت: «هلیا پارک» بزرگ‌ترین پروژه پارک آبی شمالغرب کشور است که با ۴۵ هزار متر مربع مساحت به زودی در تبریز افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی با مشارکت بنیاد مستضعفان و شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد و گفت: برای راه اندازی این شهرک بسترسازی شده و ۱۵۰ واحد تجاری پیشبینی شده که با مشارکت ۲۰ درصدی فعالان صنایع دستی راه اندازی می‌شود ولی نیازمند ۴۰ میلیارد تسهیلات کم بهره است.