بورس هفته را با شاخص ۹۰۰ هزار واحدی آغاز کرد
بورس هفته را با شاخص ۹۰۰ هزار واحدی آغاز کرد
شاخص کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ با رشد ۳۹ هزار و ۳۳۴ واحدی بر قله ۹۱۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش عصرتبریز، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۳۹ هزار و ۳۳۴ واحدی تمام سقف‌ها را پشت سرگذاشت و به قله ۹۱۷ هزار و ۴۳۵ واحد دست یافت و بازدهی ۴٫۵ درصد را ثبت نمود.

بازار امروز با هیجان خرید شروع شد و کل بازار در صف خرید قفل شد اما کسی فروشنده نبود و اکثر حقوقی‌ها عرضه‌کننده نبودند.

شاخص کل هم وزن با ۱۲ هزار و ۴۸۴ واحد افزایش به رقم ۲۹۸ و ۱۵۱ هزار واحد دست یافت و تنها یک گام با کانال ۳۰۰ هزار واحد فاصله دارد.

ارزش معاملات بورس بالای ۷۱۴۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای قبل کاهش دارد زیرا بسیاری از شرکت‌ها به‌دلیل رشد ۵۰ درصد متوقف هستند ویا در صف خرید قفل شدند و فروشنده ندارند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، وخارزم، بخوز و تاپیکو به ترتیب با ۳۱۱۳، ۲۳۸۵، ۱۶۳۷، ۱۲۲۶، ۱۰۸۶، ۱۰۴۱ و ۹۹۲ بیشترین تاثیر در شاخص راداشتند.

نماد بکام با ۳۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و در مقابل با توجه به رشد تمام نمادها شاهد نماد منفی در بازار امروز نبودیم.

شاخص فرابورس با ۴۱۲ واحد افزایش به رقم ۱۰ هزار ۶۹۹ واحد دست یافت. ارزش معاملات فرابورس بالای ۳۸۹۰ میلیارد تومان بود که مانند بورس کمیکاهش داشت. نمادهای میدکو، شگویا، صبا، زاگرس، ذوب، و هرمز بیشترین تاثیر در شاخص را داشتند.

از فردا روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت، پذیره‌نویسی صندوق ETF واسطه‌گری مالی با نماد “دارا یکم” در بانک‌های منتخب و بورس قابل خرید و معامله خواهد بود. هر کد معاملاتی می‌تواند حداکثر به مقدار ۲ میلیون تومان از این صندوق خریداری نماید و اشخاص حقوقی اجازه خرید ندارند. این صندوق شامل نمادهای وتجارت، وبصادر، وبملت، البرز و اتکام است.