یک روز انتطار برای شاخص یک میلیونی بورس تهران
یک روز انتطار برای شاخص یک میلیونی بورس تهران
شاخص کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ با رشد ۲۲ هزار و ۹۰۲ واحدی به ۹۷۹ هزار و ۱۰۳ واحد رسید.

به گزارش عصرتبریز، بازار امروز با اختلال سامانه‌های معاملات آنلاین آغاز شد و شروع منفی داشت و پس از گذشت ساعتی از معاملات تقاضا افزایش یافت و برخی سهام‌ها از کف قیمتی به سقف قیمتی روزانه رسیدند. در نهایت شاخص کل با ۲۲ هزار و ۹۰۲ واحد رشد به ایستگاه ۹۷۹ هزار و ۱۰۳ واحد رسید که تنها یک گام دیگر با شاخص یک میلیون واحدی فاصله دارد. شاخص کل امروز بازدهی ۲٫۴ درصدی به همراه داشت.

شاخص کل هم وزن با ۲۰۵۸ واحد افزایش به رقم ۳۱۲ هزار و ۷۶ واحد رسید و ۰٫۶ درصد بازدهی را ثبت کرد. بازدهی شاخص کل بیشتر از شاخص هم وزن بود که نشان از رشد سهام بزرگ و شاخص‌ساز بازار دارد و سهم شرکت‌های کوچک منفی و یا متعادل بودند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شپنا، کگل، وبملت و کچاد به ترتیب با ۶۱۲۹ و ۲۶۵۵ و ۱۷۳۶ و ۱۱۷۰ و ۱۱۳۷ و ۱۰۵۵ و ۱۰۵۵ بیشترین تاثیر مثبت در رشد شاخص کل را داشتند.

با بازگشت بزرگان، شاهد رشد ارزش معاملات بورس بودیم و با ۱۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان یک رکورد جدید در ارزش معاملات روزانه ثبت شد که رشد حدود دو برابری نسبت به دیروز داشت.

نماد شپنا پس از پاسخ و شفاف‌سازی دلایل رشد ۵۰ درصدی، امروز با ۱۰ درصد بیشترین افزایش قیمت و نماد فاذر با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد.

شاخص کل فرابورس با ۱۴۱ واحد افزایش به قله ۱۱ هزار ۲۲۶ واحد رسید. ارزش معاملات با رشد ۵۰ درصدی نسبت به دیروز به بالای ۶۶۲۹ میلیارد تومان رسید. نمادهای میدکو، صبا، شگویا، ارفع، هرمز و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نماد دماوند بیشترین تاثیر منفی را داشتند.