شیاری: حاشیه نشینی در راه است/فساد، بی عدالتی و تبعیض ریشه بدبختی جامعه
شیاری: حاشیه نشینی در راه است/فساد، بی عدالتی و تبعیض ریشه بدبختی جامعه

عضو شورای اسلامی شهر تبری گفت: حاشیه نشینی یک واقعیت تلخ است و تا وقتی که دولت سیاست خود را تغییر ندهد و ۵۰ ، ۶۰ درصد بودجه کشور در تهران و ۵۰ درصد بودجه استان در تبریز هزینه شود حاشینه نشینی ادامه خواهد داشت.

عصر تبریز: عضو شورای اسلامی شهر تبری گفت: حاشیه نشینی یک واقعیت تلخ است و تا وقتی که دولت سیاست خود را تغییر ندهد و ۵۰ ، ۶۰ درصد بودجه کشور در تهران و ۵۰ درصد بودجه استان در تبریز هزینه شود حاشینه نشینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر ، علی شیاری در جلسه علنی  امروز شورای شهر، علی شیاری به عنوان سخنران پیش از دستور با اشاره به این که بساری از مشکلات جامعه ریشه در این سه عامل : فساد، بی عدالتی و تبعیض دارند، افزود: آیا تبعیض در استان و شهر ما وجود دارد یا نه؟! اگر کسی جایی فامیل یا آشنایی نداشته باشد می تواند وارد آن سازمان یا اداره شود؟!!

وی در مورد وضعیت اشتغال گفت: چرا واحدهای تولیدی به جای افزایش شاهد رکود هستند؛ آیا مدیری که ماهانه میلیون ها تومان حقوق می گیرد درد بیکاری را می داند؟!

وی همچنین در ادامه افزود: شورا شهر دو وظیفه دارد:۱- وضع قوانین جدید ۲- نظارت بر اجرای آنها؛ آیا تصمیماتی که به صورت فله ای گرفته می شود به وضعیت شهر کمک می کند؟آیا واقعا بحث نظارت در استان و شهر اتفاق می افتد؟ اصلا آیا نظارتی هست؟دستگاهای نظارتی چه کارهایی انجام می دهند؟

وی همچنین در خصوص اسقرار شورای شهر در عمارت تاریخی میدان ساعت گفت: در جلسات گذشته گفتیم که در موزه نمی مانیم، و تصمیم بر این شد که موزه را به موزه تبدیل کنیم، اما همچنان در عمارت مانده ایم!

وی همچنین در مورد وعده مسیرگشاییی که توسط مسئولان به مردم وعده داده شده بود ولی صورت نگرفت گله کرد و گفت:بعضی مسیر ها ۳۰، ۴۰ سال است که قرار است باز شده و موجب تسهیل رفت و آمد شوند در صورتیکه کاری انجام نمی شود و حتی اجازه ساخت و ساز هم در آنها به مردم داده نمی شود.

شیاری افزود: حاشیه نشینی یک واقعیت تلخ است و تا وقتی که دولت سیاست خود را تغییر ندهد و ۵۰ ، ۶۰ درصد بودجه کشور در تهران و ۵۰ درصد بودجه استان در تبریز هزینه شود حاشینه نشینی ادامه خواهد داشت. پیرامون این مسئله نه تنها قدم های اولیه برنداشته شده است بلکه حاشیه نشینی در راه است و در آینده به جایی که حاشیه شهر اطلاق می شد، مرکز شهر خواهند بود.

وی همچنین در مورد وضعیت مترو تبریز گفت: من نمی دانم مترو مشهد با وجود اینکه بعد از تبریز شروع شده بود به طول ۱۸کیلومتر، قسمتی از آن به بهره برداری رسیده است ، اما مترو تبریز همچنان در وضعیت قبل از احداث به سر میبرد تاکی وعده وعید به مردم خواهیم داد.