شاخص بورس به ۹۸۷ هزار واحد سقوط کرد
شاخص بورس به ۹۸۷ هزار واحد سقوط کرد
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ با افت بیش از ۳۰ هزار واحدی به ایستگاه ۹۸۷ هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران اولین روز هفته را سراسر منفی و با کاهش قیمت‌ها شروع کرد و به استقبال بازگشایی نماد خودرو رفت.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بیش از ۳۰ واحد افت نمود و به قله ۹۸۷ هزار واحد سقوط کرد و پس از تنها چند روز شاخص یک میلیون واحدی را از دست داد این در حالی‌ست که نماد خودرو با بیش از ۴۷۱۷ واحد مثبت مانع کاهش بیشتر شاخص شد.

هم‌راستا با شاخص کل، شاخص هم‌وزن با ۵۸۹۰ واحد منفی به کانال ۳۱۰ هزار واحد بازگشت و بورس تهران با کاهش قیمت و نوسانات منفی هفته چهارم اردیبهشت را آغاز نمود.

ارزش معاملات بورس تهران، اولین روز کاری این هفته را با ۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان شروع کرد که در مقایسه با ارزش معاملات ۱۸ هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه کاهش محسوس داشت و نشان از کاهش تقاضای خریداران است بطوری‌که اکثر صف‌های فروش همچنان بدون خریدار باقی ماندند.

نماد خگستر با بیش از ۴۶۹ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و نیز با بیش از ۱ میلیارد و ۲۹ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد تکمبا با ۹٫۸ درصد بیشترین افزایش قیمت و سشمال با ۱۴٫۷ درصد بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

نمادهای فولاد، فارس، فملی، شستا، کگل، رمپنا و وبملت به ترتیب با ۳۲۱۲ و ۲۴۸۱ و ۲۰۲۶ و ۱۶۵۳ و ۱۴۸۰ و ۱۴۳۲ و ۱۲۸۰ بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس با ۲۳۷ واحد کاهش به رقم ۱۱ هزار و ۶۲ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس بیش از ۳۱۲۴ میلیارد تومان بود که همانند بورس شاهد کاهش محسوس بود.

نمادهای میدکو، دماوند، زاگرس، ذوب، صبا، بجهرم و سمگا بیشترین تاثیر منفی را داشتند.