بورس تهران به مدار صعود بازگشت
بورس تهران به مدار صعود بازگشت
شاخص بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت با رشد ۲۶ هزار و ۷۰۳ واحدی به ۹۹۵ هزار و ۱۶۳ واحد رسید.

به گزارش عصرتبریز، بازار امروز با افزایش تقاضا شروع شد اما در میانه بازار برخی سهام‌ها متعادل و حتی منفی شدند ولی در نهایت اکثر نمادها با رشد تقاضا به کار خود پایان دادند.

سرانجام شاخص کل ۲۶ هزار و ۷۰۳ واحد افزایش یافت و عدد ۹۹۵ هزار و ۱۶۳ واحد را به نمایش گذاشت و ۲٫۷ درصد از افت‌های چند روز اخیر را جبران نمود.

شاخص هم‌وزن نیز با ۷۷۹۱ واحد افزایش رقم ۳۱۴ هزار و ۴۷۳ واحد را به نمایش گذاشت و ۲٫۵ درصد از کاهش چند روز گذشته خود را پس گرفت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز با رشد همراه بود.

نماد فولاد با بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وتجارت با بیش از ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد کساوه بیشترین افزایش قیمت را ثبت نمود و نماد خزر با ۴٫۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشت.

نماد شستا با بیش از ۵۸۳ میلیارد تومان برترین تقاضا و نماد غپینو با بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برترین عرضه را داشتند.

نمادهای فارس، شستا، کگل، فملی و رمپنا به ترتیب با ۲۹۳۲ و ۱۵۳۲ و ۱۳۲۸ و ۱۱۳۲ و ۸۹۴ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد و کچاد با ۱۴۴۷ و ۱۰۱۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز پس از چند روز کاهش با رشد همراه شد و با ۲۷۹ واحد افزایش به رقم ۱۱ هزار ۲۳۵ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس بیش از ۵۲۰۷ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز با افزایش همراه بود.

نمادهای میدکو، ذوب، زاگرس، صبا و شگویا و دماوند بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

در بازار فرابورس، نماد ثپردیش با بیش از ۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و نماد دتولید با بیش از ۲۰۴ میلیارد تومان برترین تقاضا را داشت.