سقوط شاخص بورس به کانال ۹۸۶ هزار واحد
سقوط شاخص بورس به کانال ۹۸۶ هزار واحد
شاخص بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ با کاهش ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحدی، به ایستگاه ۹۸۶ هزار و ۴۳۹ بازگشت.

به گزارش عصرتبریز، شاخص بورس تهران تنها پس از یک روز دوباره به زیر یک میلیون واحد برگشت.

در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحد کاهش یافت و مجددا به ایستگاه ۹۸۶ هزار و ۴۳۹ بازگشت و ۱٫۵ درصد از رشد خود را پس گرفت.

بر خلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن با ۸۳۳ واحد افزایش به رقم ۳۲۱ هزار و ۹۹۱ واحد رسید و ۰٫۲ درصد بازدهی را ثبت کرد که رشد شاخص هم‌وزن نشان از افت اکثر سهام‌های بزرگ بازار است.

با وجود افت شاخص کل، ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۱ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بود که در بیش از یک میلیون و ۵۴۵ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

نماد اخابر با بیش از ۸۲۸ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وتجارت با بیش از ۱ میلیارد و ۲۴۳ میلیون بیشترین حجم معامله را داشت.

نماد جم پیلن پس از برگزاری مجمع سالیانه به گردونه معاملات بازگشت و بیشترین افزایش قیمت و ولیز با ۷٫۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد خودرو با بیش از ۳۸۴ میلیارد تومان برترین تقاضا و نماد شبندر با بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

همچنین امروز در آخرین روز پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله سهام دولت، نماد دارا یکم شاهد تقاضای بیش از یک هزار میلیارد تومان بود.

نماد اخابر با ۱۱۰۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، کچاد و وبملت به ترتیب با ۲۸۸۶ و ۲۶۷۷ و ۱۸۴۷ و ۱۳۹۵ و ۱۱۹۱ و ۱۰۸۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس با ۱۷۸ واحد کاهش به رقم ۱۱ هزار ۱۱۲ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس بیش از ۴۷۴۵ میلیارد تومان بود.

نمادهای صبا و ذوب، شگویا، زاگرس، هرمز، بجهرم و دماوند بیشترین تاثیر منفی را در کاهش فرابورس داشتند.

در بازار فرابورس، نماد گوهران با بیش از ۷ درصد بیشترین افزایش قیمت و سمگا با ۷ درصد بیشترین کاهش را به خود اختصاص داد و نماد دتولید با بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان برترین تقاضا و شگویا با ۴۸ میلیارد تومان برترین عرضه را داشت.