افتتاح کامل راه‌آهن «تبریز-میانه» تا پایان سال ۹۹
افتتاح کامل راه‌آهن «تبریز-میانه» تا پایان سال ۹۹
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از افتتاح پروژه راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در بازدید از روند احداث پروژه قطار «تبریز-میانه»، اظهار داشت: قطار میانه به تبریز یکی از طرح‌های پراهمیت دولت به شمار می‌رود که ۱۳۲ کیلومتر از این پروژه سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شده و طی آن، خط میانه به بستان‌آباد رسید که حالا به دنبال افتتاح پروژه از ایستگاه بستان‌آباد به تبریز هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر باقی‌مانده راه تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد بود، گفت: برای رساندن ایستگاه به تبریز نیاز به تجهیزات و ساخت ابنیه مهندسی و تأمین پول نقد بود.

نوبخت افزود: قرار بر تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای پروژه بود که خوشبختانه تا قبل از اردیبهشت توانستیم این مبلغ را تأمین کرده و در اختیار پیمانکار طرح قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با افتتاح پروژه شاهد کاهش ۱۱۴ کیلومتری از مسیر راه‌آهن تهران به تبریز و کاهش ۵.۵ ساعته رفت و آمد در این مسیر خواهیم بود.

وی با اشاره به هزینه شش هزار میلیارد تومانی برای این پروژه گفت: سال ۹۹ می‌تواند برای مردم دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی پر از خبرهای خوب باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین امسال، برای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه نیز سال خوبی خواهد بود و امسال با افتتاح خط انتقال آب شاهد انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خواهیم بود.