مخالف تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه ایران هستیم
مخالف تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه ایران هستیم
وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با «محمدجواد ظریف»، همتای ایرانی خود، مخالفت کشورش را با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از دیلی صباح، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با «محمدجواد ظریف»، همتای ایرانی خود ضمن ابراز نگرانی از بی‌ثباتی‌های امنیتی در منطقه، گفت: با وجود بی ثباتی‌ها در منطقه، تروریسم مشکل مشترک همه کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست همچنین از تلاش مشترک با دیگر کشورها به‌ویژه روسیه برای برقراری آتش‌بس در لیبی خبر داد و گفت: اختلافی با مسکو در ارتباط با مسائل و تحولات لیبی نداریم.

در این نشست خبری، وزیر خارجه ترکیه همچنین از توافق با روسیه برای ادامه گفت‌وگوهای فنی درباره آتش‌بس در لیبی خبر داد.

چاووش اوغلو همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی لغو نشست دوجانبه اخیر با همتای روس خود، هرگونه بحران در روابط دوجانبه مسکو و آنکارا را رد و تعویق این دیدار دوجانبه را با توافق مشترک دو طرف عنوان کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از برگزاری نشست آتی درباره سوریه در آتن، پایتخت یونان خبر داد که البته به گفته او به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

چاووش اوغلو در پایان این نشست در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آنکارا با هرگونه تحریم یک‌جانبه علیه ایران مخالف است.

در این نشست همچنین وزیر امور خارجه ایران نیز با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، از مواضع ترکیه در برابر تحریم‌های آمریکا قدردانی کرد.

روز گذشته «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در چارچوب سفری ۲ روزه وارد ترکیه شد.

محمد جواد ظریف در دومین سفر بین‌المللی پس از فروکش نسبی شیوع بیماری کرونا، با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای دیدار و درباره روابط دوجانبه، تحولات جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.