بورس بهار را با رشد ۴۰ هزار واحدی به پایان رساند
بورس بهار را با رشد ۴۰ هزار واحدی به پایان رساند
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد افزایش به ایستگاه یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

به گزارش عصرتبریز، شاخص کل بورس تهران آخرین روز بهار را با افزایش ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد به پایان رساند و توانست سبزترین بهار بورسی را ثبت نماید به‌طوری‌که در بهار ۹۹ بیش از ۷۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کرد. در نهایت شاخص کل در پایان معاملات امروز به نقطه یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

هم‌راستا با شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز با ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد رشد تا رقم ۴۰۹ هزار و ۲۴۲ واحد پیش‌روی کرد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران کمی نسبت به آخرین روز هفته گذشته کاهش داشت و بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان که در بیش از یک میلیون و ۴۰۹ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد وبملت با بیش از ۷۱۳ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و نیز وبملت۴ با بیش از یک میلیارد و ۹۰۵ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد سخوز با ۱۰ درصد بیشترین افزایش قیمت و لابسا با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد وبصادر با بیش از ۲۰۴ میلیارد تومان برترین تقاضا و نماد کفپارس با بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص داد.

نمادهای وبملت، فملی، فولاد، شپنا، خگستر و وتجارت و شبندر در صدر نمادهای پربیننده بورس تهران قرار داشتند.

نمادهای فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، شپنا و کچاد به ترتیب با ۳۱۸۰ و ۲۷۶۰ و ۲۶۸۱ و ۱۶۲۳ و ۱۴۸۹ و ۱۲۷۹ و ۱۱۵۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس ۳۷۳ واحد افزایش یافت و به قله ۱۴ هزار و ۱۷۹ واحد صعود کرد. ارزش معاملات فرابورس به بیش از ۵ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان رسید که هم راستا با بورس با همراه بود که در ۸۰۰ هزار و ۷۲۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای میدکو، شگویا، صبا، هرمز، ذوب، دماوند و بپاس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.