رشد ۳۰ هزار واحدی بورس در آغاز تابستان
رشد ۳۰ هزار واحدی بورس در آغاز تابستان
شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۳۰ هزار و ۲۰۱ واحدی به نقطه یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۲۸ واحد صعود کرد.

به گزارش عصرتبریز، شاخص کل بورس تهران اولین روز تابستان را با رشد ۳۰ هزار و ۲۰۱ واحدی آغاز نمود و توانست وارد کانال یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد شود و در نهایت به نقطه یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۲۸ واحد صعود کرد و بازدهی ۲٫۳ درصدی را ثبت نمود.

هم‌راستا با شاخص کل، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۷۱ واحد رشد تا رقم ۴۱۱ هزار و ۲۱۴ واحد پیش‌روی کرد و تنها ۰٫۴ درصد بازدهی داشت که نشان از افزایش عرضه‌ها بود.

ارزش معاملات امروز بورس تهران نسبت به آخرین روز بهار رشد داشت و بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان که در بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد وتجارت با بیش از ۶۵۹ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و نیز با بیش از دو میلیارد و ۵۸۶ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد خاهن با ۱۰ درصد بیشترین افزایش قیمت و ستران با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد فملی با بیش از ۲۲۹ میلیارد تومان برترین تقاضا و همانند روزهای گذشته نماد کفپارس با بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص داد.

نمادهای وبملت، فملی، فولاد، وبصادر، خگستر و وتجارت و شبندر در صدر نمادهای پر بیننده بورس تهران قرار داشتند.

نمادهای فولاد، فارس، فملی، شستا، همراه، تاپیکو و کچاد به ترتیب با ۳۳۵۰ و ۲۹۹۰ و ۲۹۲۵ و ۱۹۶۶ و ۱۲۹۲ و ۱۲۱۹ و ۱۲۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

شاخص کل فرابورس ۲۸۴ واحد افزایش یافت و به قله ۱۴ هزار و ۴۶۴ واحد صعود کرد. ارزش معاملات فرابورس به بیش از ۶ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان رسید که همانند بورس با افزایش همراه بود که در ۸۷۵ هزار و ۲۵۴ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای میدکو، شگویا، صبا، هرمز، ذوب، زاگرس و بپاس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.