رونمایی بی‌سر و صدای تراکتور از پرچم سفید!
رونمایی بی‌سر و صدای تراکتور از پرچم سفید!
تیم تراکتور به عنوان یکی از مخالفان جدی شروع دوباره لیگ، فردا به مصاف نساجی خواهد رفت.

به گزارش عصرتبریز، پس از تعطیلی بازی‌های لیگ برتر به دلیل شیوع بیماری کرونا، حرف و حدیث‌ها در خصوص آینده مسابقات شروع شد. در شروع کار هیچ کس تصور نمی‌کرد که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تعطیلی مسابقات تا تیر ماه سال ۹۹ ادامه داشته باشد؛ ادامه شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران و جهان اما باعث شد تا لیگ برتر ایران همانند سایر لیگ‌ها در حالت استندبای قرار بگیرد. فدراسیون‌های کشورهای مختلف با توجه به شرایط کشورشان تصمیماتی را در خصوص آینده مسابقات اتخاذ کردند، برای مثال فرانسوی‌ها تصمیم به پایان زودهنگام مسابقات کشیدند و انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها با تعیین پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم به از سر گیری مسابقات گرفتند. لیگ برتر ایران اما با توجه به عدم اتخاذ تصمیم قاطع از سوی مسئولان مربوطه، سرنوشتی مبهم به خود گرفت تا اینکه سرانجام اعلام شد، مسابقات از تیر ماه آغاز خواهد شد. این تصمیم با انتقادات بسیاری همراه بود که در راس منتقدین، باشگاه تراکتور قرار داشت.

تراکتور در راس مخالفان

مسئولان باشگاه تراکتور به عنوان یکی از معدود تیم‌های خصوصی لیگ برتر، با انجام مصاحبه‌های متعدد، نارضایتی خود را از شروع دوباره مسابقات اعلام کردند. در ادامه شاهد تندتر شدن لحن تراکتوری‌ها بودیم. محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور بارها با الفاظی تند اقدام به مصاحبه علیه مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش کرده و تصمیمات آنها را در راستای انتفاع چند تیم خاص دانست. چند تیم دیگر از جمله شهرخودرو نیز اقدام به رسانه‌ای کردن مخالفت خود با برگزاری مسابقات لیگ برتر کردند اما تراکتوری‌ها در راس مخالفین قرار داشتند و هر روز شاهد انتشار اخبار جدیدی از اعتراض آنها بودیم.

یک نامه پر حاشیه با شروط جالب

انتشار متن نامه رسمی باشگاه تراکتور به سازمان لیگ در تاریخ ۳۱ خردادماه، فاز جدیدی از اقدامات این باشگاه در راستای نیل به هدف یاد شده بود. آنها با اشاره به عواقب برگزاری مسابقات در شرایط فعلی و طرح یک سوال با این متن که “علی ایحال با عنایت به موارد فوق‌الذکر، اصرار سازمان لیگ بر شروع مجدد رقابتها به منظور تامین منافع چه کسانی است؟  آنچه مسلم است منافع و حقوق باشگاه‌ها مد نظر نیست!” دو شرط جالب توجه را برای ورود به مسابقات اعلام کردند. آنها اعلام کردند در صورتی حاضر به حضور در مسابقات هستند که: الف) سهیل مهدى به‌عنوان سرپرست فدراسیون و رییس سازمان لیگ، مسئولیت کامل عواقب ناشى از شروع لیگ را صراحتاً بر عهده بگیرد. ب) جلسه‌ای با حضور تمامى مدیران عامل باشگاه‌هاى لیگ برتر تشکیل و در ارتباط با ادامه لیگ راى گیرى شود.”

تناقض در حرف و عمل!

در ادامه و به فاصله تنها یک روز از نامه بالا، تراکتوری‌ها اعلام کردند که از مجرای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته خود را پیگیری خواهند کرد. آنها که پیش از این تهدید به نامه‌نگاری با فیفا کرده بودند، در اولین روز تابستان اعلام کردند که این تهدید را اجرایی می‌کنند. در چنین شرایطی اما شاهد برگزاری تمرینات تیم تراکتور بودیم! این در حالی بود که لحن صحبت‌های مسئولین تراکتور به گونه‌ای بود که هیچکس فکر نمی‌کرد، این تیم حاضر به انجام بازی در چنین شرایطی باشد اما در عمل اقداماتی متفاوت را شاهد بودیم. آنها علاوه بر برگزاری منظم تمرینات خود به مانند سایر تیم‌های لیگ برتری، دو دیدار تدارکاتی هم انجام دادند و فردا به مصاف نساجی در تبریز خواهند رفت.

اهتزاز بی‌صدای پرچم سفید

به این ترتیب به نظر می‌رسد که تراکتوری‌ها پس از اینکه متوجه شدند مخالفت‌شان به جایی نخواهد انجامید و در این راه، حامیان زیادی نیز ندارند، تصمیم گرفته‌اند که بی‌صدا پرچم سفید را بالا آورده و پا به پای سایر تیم‌ها، تن به آغاز دوباره بازی‌های لیگ بدهند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس در پی اظهارات مالک باشگاه تراکتور از او شکایت کرده و اخباری هم مبنی بر شکایت فدراسیون فوتبال از زنوزی در روزهای گذشته منتشر شده است.