شاخص بورس ۳ هزار و ۲۱۱ واحد افت کرد
شاخص بورس ۳ هزار و ۲۱۱ واحد افت کرد
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی، به نقطه یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۹۶ واحد بازگشت.

به گزارش عصرتبریز، بازار آخرین روز هفته را با فشار عرضه‌ها آغاز نمود و اکثر سهم‌ها منفی بودند. در ادامه فضا متعادل شد و برخی سهم‌ها که هفته‌های گذشته کاهش داشتند به مدار مثبت بازگشتند اما برخی سهم‌های خودرویی و پالایشی و معدنی با کاهش همراه شدند. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی، به نقطه یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۹۶ واحد بازگشت.

بر خلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن رشد اندکی داشت و از افزایش قیمت سهام شرکت‌های متوسط خبر داد و با ۳۳۷ واحد مثبت تا رقم ۴۸۱ هزار و ۱۹۸ واحد پیش‌روی نمود.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۳ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان رسید که در بیش از ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات بیش از ۱۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون سهم بود.

شستا با بیش از ۱۸۹۸ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وتجارت با بیش از یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد فمراد با ۹ درصد بیشترین افزایش قیمت و کرمانشاه با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد سیتا با بیش از ۴۱۳ میلیارد تومان برترین تقاضا و خساپا با بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص داد.

امروز نیز گروه‌های بانکی، پالایشی و فلزی شامل نمادهای وبملت، فملی، شبندر، وبصادر و وتجارت و شپنا در صدر نمادهای پربیننده بورس تهران قرار داشتند.

نمادهای فارس، شتران و شبندر به ترتیب با ۴۹۰۹ و ۲۲۶۳ و ۱۷۳۱ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان، شپنا، کچاد و کگل به ترتیب با ۲۲۱۴ و ۱۸۵۴ و ۱۷۰۴ و ۱۶۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس نیز همانند شاخص کل بورس آخر هفته را منفی به پایان رساند و ۱۶۸ واحد کاهش یافت و به قله ۱۸ هزار و ۵۵۶ واحد بازگشت. ارزش معاملات فرابورس به بیش از ۵ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسید که در ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای شگویا، کگهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، ذوب، زاگرس و هرمز و دماوند بیشترین تاثیر منفی را در شاخص فرابورس داشتند.